    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kanalizacyjna zagwozdka
    Date: Fri, 25 Feb 2011 03:28:04 -0800 (PST)

    On 25 Lut, 11:37, "Jackare" <1...@1...tralala.com> wrote:

    > Wystarczaj ct spadek dla kanalizacji to 2%. Na kr tkich odcinkach mo e
    > wygl da na "tyle co nic".

    Zapewniam cię, że tu jest to naprawdę tyle co nic. Na odcinku od
    umywalki do kolanka rura jest na 100% poziomo (pamiętam ją z czasów
    przed położeniem płytek, z wylewki wystawały kryzy złączek, obie na
    tym samym poziomie. Reszta rury podejrzewam, że też jest ułożona
    poziomo, ale tu już nie mam pewności.

    > Przeczy ci spiral kt ra obejmie ca ga zk kanalizacji a do pionu.
    > Spirala powinna mie minimum 9 mm rednicy.
    > B dem mo e by zakr t 90 st. Dobrze by oby go wymieni na uk, np 2x45st
    > lub 3x30st

    Dobrze by było, ale wymagałoby to skucia podłogi i rozwalenia
    wylewki. Nie chcę mi się trochę...
    Co do sprężyny - mam 5mm. Mogę jej początkowy odcinek rozkręcić,
    tworząc na nim "jajo" o większej średnicy. Mogę też pierwsze 30cm
    zostawić tak jak są, żeby prowadziły resztę, a na dalszym odcinku
    dorobić ze spręzystego drutu krótkie wąsy odstające na boki, które
    zgarniałyby syf ze ścianek rury. Na forum muratora ktoś dodatkowo
    poradził mi, żeby sprężynować przy płynącej przez rurę gorącej wodzie,
    to też wydaje mi się niegłupim pomysłem.

    J.