  • Data: 2023-07-28 13:15:48
    Temat: Re: Klimator
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cavallino napisał:

    > Ja nie rozumiem czego nie rozumiesz.
    > Nie zdarzyła Ci sie plaża bez bryzy?

    W zasadzie nie. Bryza jest wiatrem, który w określonych warunkach wieje
    zawsze. Nie wieje wtedy, gdy nie ma znaczących różnic między temperaturą
    lądu i temperaturą morza. Wtedy to raczej chłodno jest. No i często wieją
    inne wiatry.

    > Ale że co, na Śląsku była większa wilgotność, niż na włoskim wybrzeżu,
    > to sugerujesz?

    Tak.

    > No i się z tym nie zgadzam, 40 stopni wolałbym doświadczać na wybrzeżu,
    > niż na środku pustyni.

    Przecież nie dlatego, że wilgotność wieksza. 40 stopni już przy wilgotności
    względnej 55% przez *typowego* przedstawiciela Homo sapiens odczowana jest
    jako 58°C.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Heat_index

    > No i o to biega. Tyle że Ty raz piszesz tak, a chwilę później odwrotnie
    > - że żadnego oddziaływania nie ma.

    Ja?! A gdzie? Piszę konsekwentnie tak samo, a różnice w odbiorze mogą być
    spowodowane brakiem zrozumienia, czym jest "wilgotnośc powietrza".

    > Jak dla mnie jest i właśnie to ma zasadnicze znaczenie dla najbliższej
    > okolicy. Jeśli nie przez wilgotność to ja nie wiem jak....

    Przed przyswojeniem pojęcia wilgotności trudno tłumaczyć inne rzeczy.

    > Różnie bywa. Tydzień temu nad Bałtykiem było podobnie.

    Ale nie wiała wtedy bryza znad morza.

    > Mierzyłeś?

    Kiedyś tak. Meteorolodzy mierą cały czas.

    > Bo moje odczucia wskazują coś dokładnie odwrotnego.

    Człowiek nie ma wbudowanego higrometru (termometr ma). Subiektywne
    odczucia nie istnieją.

    --
    Jarek