  • Data: 2023-07-28 13:07:38
    Temat: Re: Klimator
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .07.2023 o 12:27 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Ale że co, na Śląsku była większa wilgotność, niż na włoskim wybrzeżu,
    > to sugerujesz?

    Włochy długie południkowo, tak gdzieś do Neapolu wg mnie jest parówa,
    (Jarkowa pralnia).
    Jak jest 35+ to jest męczące.
    Sycylia, Palermo parówa, ale już Syrakuzy to jak południowa Hiszpania,
    przyjemne, suche 40 st :-)

    > No i się z tym nie zgadzam, 40 stopni wolałbym doświadczać na wybrzeżu,
    > niż na środku pustyni.

    Ja mam odmienne doświadczenia. 40 st na pustyni jest znośne, bo zazwyczaj
    jest też suchy wiatr, jak nie ma wiatru to też jest OK bo na pustyni
    zazwyczaj jest niska wilgotność.
    Praktycznie w każde wakacje na południu Hiszpanii miałem 38-40st.
    40 st na wybrzeżu jest znośne, pod warunkiem, że wieje od morza. Jak nie
    ma wiatru to jest nieznośnie. Człowiek nie ma jak się schłodzić bo jest
    wilgotniej niż na pustyni, w takich warunkach to szybka droga do udaru.
    40st na pustyni może być przyjemniejsze niż nasz lipcowe 29 st. przed
    burzą.

    > No i o to biega.
    > Tyle że Ty raz piszesz tak, a chwilę później odwrotnie - że żadnego
    > oddziaływania nie ma.

    Zdarza się, że (przynajmniej ja tego doświadczyłem) że wieje w stronę
    wody. Wtedy na plaży przy 40 st. jest masakra.
    Jak jeszcze woda ma te 30-32 st. to jest mordęga.

    TG