    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Klimator
    Date: Fri, 28 Jul 2023 13:57:56 +0200
    <u92mkn$1li$3$Cav@news.chmurka.net> <Fm5tM.177602$FLJe.92417@fx08.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <%MktM.4$mIIb.3@fx11.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <YrEvM.210864$DZcb.145883@fx13.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <OHDwM.120872$_Wse.60627@fx03.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <u9vrt7$7pu$1$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <u9vtue$7pu$2$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ua051n$7pv$2$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ua08hl$7pu$5$Cav@news.chmurka.net>

    Cavallino napisał:

    > A gdzie mieszkasz?
    > Bo ja w Polsce.

    W miejscu zamieszkania nie mam szans doświadczyć bryzy.

    > Często nie ma znaczących różnic między wodą a powietrzem.

    Jeśli nie ma, to i upału nie ma, bo Bałtyk zimnym jest. Mam wrażenie,
    że pisłaem o tym, a nie lubię się powtarzać.

    > Jakieś dane?

    Mnie o cechach klimatu uczyli w szkole podstawowej, za komuny jeszcze.

    > Właśnie dlatego.

    A jednak nie.

    > Ale może się mylę w odbiorzę wilgotności w Polsce.

    Nie chodzi o odbiór, lecz o wiedzę.

    > Mnie gorąco jest przy 25 stopniach, więc wątpię żeby mnie to dotyczyło.

    To może być efekt przesterowania. Przyrządy pomiarowe powyżej swojej
    skali też nie pokazują zmierzonej wartości. Ale dotyczy to wszystkich.
    Gorące wilgotne powietrze jest nie do zniesienia. Widać to z tabeli,
    do której linkowałem.

    > No to o jakich oddziaływaniach mas wody piszesz?

    Przecież je nazwałem. Można nie rozumieć, ale wtedy lepiej poprosiić
    o wytłumaczenie, a nie domagać się powtórzenia tego samego.

    > Gdzieś je podają ?

    IMGW każe sobie płacić za szczegółowe dane, ale podejrzewam, że da się
    znaleźć publicznie dostępne uśrednione wartości z różnych miejsc na świecie.

    > ?????

    !!!!!

    > Właśnie od zwiększone odczuwanie gorąca (odczuwalna temperatura) to
    > zaprzeczenie tego co piszesz.

    Nie zaprzecza, a potwierdza. Odczuwamy gorąco i gdyby ktoś poprosił o
    oszacowanie temperatury, podamy wyższą, niż jest. A to tylko wilgotność
    duża. Jak na Śląsku w drodze z Włoch.

    Jarek

    --
    Marsz, marsz Dąbrowski,