  • Data: 2009-04-08 15:52:33
    Temat: Re: Klimatyzacja Fujitsu czy LG? Inwerter?
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Boombastic wrote:

    > A możesz mi powiedzieć skąd aż takie wysokie koszty i konieczny
    > serwis co pół roku? Toż w samochodzie gdzie są drgania i zmienne
    > obroty serwis klimy robi się co 2-3 lata, lodówek prawie wcale. A
    > sam
    > serwis klimy w aucie też nie kosztuje 400 zł.

    serwis klimy w samochodzie kosztuje właśnie dokładnie 400zł w
    nieautoryzowanym ale dobrym punkcie serwisowym
    jeżeli producent daje gwarancję na 5 lat (dla przykładu) to muszą być
    spełnione pewne warunki żeby sprzęt nie padł szybciej - to zrozumiałe
    bo nikt nie lubi ponosić kosztów na które nie zasłużył.
    czyli na początek czyste filtry i czyste wymienniki bo jeśli nie będą,
    to układ będzie się częściej wyłączał i wchodził w stan
    awaryjny(możliwość zalania sprężarki cieczą). Każdy rozruch to
    zwiększone zużycie sprężarki. Oczywiście mógłbyś to zrobić sam, ale
    jak udowodnisz że to zrobiłeś
    dodatkowo odgrzybianie - to dla bezpieczeństwa i komfortu użytkownika
    ciśnienia - czyli czy czynnik się nie ulotnił, jak go nie ma (lub
    mało, albo dużo - to też źle) to też zwiększone zużycie.
    porównanie klimy domowej do klimy w samochodzie i lodówki nie jest do
    końca trafione bo domową instalację wykonuje instalator i czasem coś
    nie wyjdzie - jakieś uszczelnienie, słabe materiały, słaby dostęp i
    można coś spartolić(niby nie powinno ale życie jest różne) i producent
    nie chce brać za to odpowiedzialności
    i jeszcze nie wiem czy wiesz ale często naprawy gwarancyjne nie są
    refundowane przez producenta ( dostarcza tylko części do naprawy)
    czyli z czegoś trzeba żyć.

    podsumowuąc żaden producent jakiegokolwiek sprzętu nie ma zaufania do
    użytkownika i to on ma utrzymać serwisy (akurat byłem serwisem z
    trochę innej branży)

    jeffrey