  • Data: 2016-01-31 16:08:37
    Temat: Re: Klimatyzacja w firmie
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 31 stycznia 2016 14:17:12 UTC+1 użytkownik Irek.N. napisał:

    > Woda z DZ miała by pewnie z 10C (zgaduję bardziej niż wiem). Czyli

    Zalozylbym raczej 15stC, szczegolnie, ze bedziesz oddawal tam sporo ciepla.
    Moje DZ w PC na poziomie 1,5m juz w maju/czerwcu ma powyzej 10stC :)
    Max to chyba dochodzi do 12-13stC ale ja ja uzywam tylko do grzania, wiec
    w lato przy grzaniu CWU go dodatkowo schladzam.

    > Hala to nagrzewnice pod samym dachem, tutaj nie mam problemu.

    Jakiej mocy masz te nagrzewnice i dla jakich parametrow? Strzelam, ze
    bedziesz je mial o kilka razy za slabe w przypadku chlodzenia. Podchodzilem
    do tematu chlodzenia domu DZ-tem, wycenialem kilka chlodnic. Tu mozesz
    sobie popodgladac:

    http://szyna.civ.pl/gwcoferty/

    Wnioski (dla domu) byly - nie oplaca sie :) Musialbym przepuszczac te minimum
    1000m3/h zeby mialo to jakikolwiek sens. Inna sprawa to chlodzenie przez
    podlogowke - ale tutaj w domu przy panelach troche sliska sprawa - jak sie
    zacznie gdzies wykraplac i nie zauwazysz to moze zaczac gnic - plesn, grzyb
    i te sprawy ;) Przy plytkach to nie jest az taki problem, te sa przeciez
    wodoodporne - tylko slisko moze sie zaczac robic :)

    > Przy grzaniu mam wodę około 25C i przy mrozach na poziomie -5C na
    > zewnątrz, już zaczyna brakować (utrzymuje się 18-19C wewnątrz). Czyli
    > co, jak będę miał 30C na zewnątrz, to aby mieć 23C w środku muszę
    > podłogę doprowadzić do...szacuję... 18C? (+ wentylator na suficie
    > oczywiście).

    Tu trzeba policzyc potrzebna moc, a nie operowac na samych temperaturach.
    Wiedzac ile W musisz wyciagnac zeby schodzic pomieszczenie i jaka jest
    temperatura w lato w srodku - wiesz, ile musisz ciepla odebrac. Znajac moc
    wymiennika i przeplyw czynnika - wyjdzie do jakiej temp. spadnie temp.
    podlogi :)

    Nie da sie liniowo przelozyc grzania do chlodzenia - sporo zalezy od
    ocieplenia budynku / dachu i czy sa okna. Bo jak jest zima - to mozesz
    zalozyc, ze przegrody na zewnatrz wszystkie maja np. obliczeniowe i
    zakladane -20stC, czyli tyle ile na faktycznie jest na zewnatrz. W przypadku
    chlodzenia - nawet jezeli na zewnatrz jest np. 30stC to przegrody / sciany
    moga miec znacznie wyzsze temperatury. A jak masz 2m2 okno od poludnia to
    masz np. dodatkowo minimum 1kW do odprowadzenia :) W zimie tego nie ma -
    zyski sloneczne sa niewielkie.

    > Taką temperaturę myślę, że dało by się wymusić samym DZ. Kurcze, wiedzy
    > brakuje, za dużo zgadywania.

    W przypadku hali - decydujace beda moce wymiennikow (podaj chociaz jakie
    tam sa wentylatory - ile m3/h? wedlug tego obliczysz sobie przynajmniej
    maksymalna moc jaka w ogole bedziesz w stanie przez nie przepuscic -
    potem kolejna rzecza bedzie moc samych wymiennikow, ktore dla stosunkowo
    niskich roznic temperatur powinny byc bardzo duze).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.