  • Data: 2009-12-14 08:43:46
    Temat: Re: Klimatyzator czy odwilzacz powietrza
    Od: "Krzysztof" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie piszesz z jakiego powodu ta wilgoć tam jest - czy powietrze z
    > pomieszczeń mieszkalnych / użytkowych, nieszczelność pokrycia, wady
    > budowy?
    > Jak zamierzasz wykorzystywać to pomieszczenie.
    > Najtańszym sposobem osuszenia jest wywietrznik - na dodatek bez
    > doprowadzenia energii. Jeżeli jest mało wydajny wystarczy albo go
    > przedłużyć
    > i zamontować deflektor, albo zainstalowac mały wentylator.
    > Trzeba też sprawdzić czy wywietrznik wyciaga powietrze na zewnątrz czy
    > też jest źródłem nadmuchu, tak może się zdarzyć przy płaskim dachu czy
> [...]
    Wilgoc w na strychu bierze sie z calego mieszkania, oraz z nieocieplonego i
    zle skonstruowanego dachu. W projekcie budynki nie byla przewidziana
    adaptacja strychu. Jak na razie brak funduszy na remont i ocieplenie dachu.
    To jest niestety brytyjskie budownictwo, wentylacji nie uwzgledniono w
    projekcie domu. We wlasnym zakresie zamontowalismy maly wentylator
    wyciagajacy wilgoc z lazienki. Problem pozostal na strychu, jest tam dosc
    chlodno plus sluzy za suszarnie prania, wiec po oknie dachowym woda plynie
    strumieniami.Maly wentylator raczej nie pomoze, jest za duzy doplyw zimnego
    i bardzo wilgotnego powietrza z zewnatrz.