  • Data: 2023-09-13 20:36:56
    Temat: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 13 Sep 2023 11:01:51 -0700 (PDT), Kris

    > W przyszłym sezonie raczej już takiego basenu nie postawimy ale myślimy o czymś
    takim:

    A informujesz mnie o tym, bo? Mam cię znowu przekonać żebyś jednak się
    kąpał w basenie, nie wylewał głupkowato wody tylko ją raz a dobrze uzdatnił
    zamiast kąpać się w bagienku?

    > Ale ze planuje to na max 2- 2,5 m3 wody więc jak będziemy chcieli
    > skorzystać to po prostu ciepłej wody nalejemy. 2 m3 to ok 2 godz lania,
    > podgrzanie gazem z ceną ok 50 gr za kWh takiej ilości wody to też nie
    > jest jakiś straszny koszt. Tym bardziej że to nie będzie używane
    > codziennie

    Podgrzanie 2.5m3, jako że to jaccuzi, z 15 do 40, czyli o deltę 25,
    gdzie kWh=0,50zł, jednorazowy koszt 36 zł plus woda (wiadomo,
    woda darmo, na-ra-zie). Kto bogatemu zabroni.

    1/4 tego kosztuje mnie podtrzymanie temperatury w 14x większym basenie,
    oczywiście gdybym korzystał z prądu sieciowego, bo wiadomo
    że dzięki PV to jakieś pomijalne koszty abonamentu. Aha, jeszcze
    odpadem z grzania basenu mogę chłodzić dom. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk