eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKlimatyzator na 2 pomije › Re: Klimatyzator na 2 pomije
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.bgm40.neoplus.
    adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Date: Fri, 15 Sep 2023 13:29:54 +0200
    Organization: MAD
    Message-ID: <t...@m...org>
    References: <9...@g...com>
    <1iwu9hr49vdv$.dlg@myjk.org>
    <d...@g...com>
    <f...@m...org>
    <d...@g...com>
    <1...@m...org>
    <a...@g...com>
    <1...@m...org>
    <4...@g...com>
    <r...@m...org>
    <d...@g...com>
    <h...@m...org>
    <7...@g...com>
    <udrceg$oah$5$Cav@news.chmurka.net> <2...@m...lan>
    <fjxwghhh8qd$.dlg@myjk.org> <udroq9$oah$6$Cav@news.chmurka.net>
    <1cic1g02x6ae7$.dlg@myjk.org> <udu5c8$f48$1$pisk@news.chmurka.net>
    <1xl08uxqe85hw$.dlg@myjk.org> <udvqb5$bnt$1$pisk@news.chmurka.net>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    NNTP-Posting-Host: bgm40.neoplus.adsl.tpnet.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Myjk";
    posting-host="bgm40.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.28.76.40";
    logging-data="16807";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Cancel-Lock: sha1:qREt8VDNT1AMTLuhfxa6+tm5pRI=
    sha256:2TQyAFb+7n2gkoKofYiTojEQUxhNdXD8LYR3XzWvrlw=
    sha1:hWqSBZ+Anl9fL0c/Qw1xgG8jV3g=
    sha256:NPNN65FCd8ji8WG68tI3oEIEffDaNrcDL81tO8u6mP0=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:592408
    [ ukryj nagłówki ]

    Thu, 14 Sep 2023 22:31:23 +0200, Pete

    >>
    >> Bo jest akceleracja wspomagana silnikiem elektrycznym.
    >
    > Nope.
    > Mikrowspomaganie rozrusznikiem (sic!)

    A rozrusznik to niby jaki jest, spalinowy? Zresztą trudno
    to nazwać rozrusznikiem, skoro moc tego niewiele mniejsza
    niż cały silnik spalinowy z malucha. Znaczy wiadomo że jest
    to _także_ rozrusznik, tak samo jak w moim PHEV, ale jednak
    to jest po prostu silnik elektryczny.

    >>> Tylko pytanie, czy ten silnik wytrzyma więcej niż 150tys. km.
    >>
    >> Pewnie w automacie i w pełnej hybrydzie by spokojnie wytrzymał 2x tyle.
    >> Przy manualu, co jest w ogóle jakimś absurdem szczególnie przy hybrydzie,
    >> pewnie można go szybko zajechać, ale wcale nie trzeba.
    >
    > Bo ta hybryda to takie głaskanie ekologów. Niby jest (całe +16KM) a
    > jakby jej nie było (patrz wyżej)

    To jest mało istotne że to tylko 16KM, w elektryku moment obrotowy się
    najbardziej liczy i sprawność, to tu silnik spalinowy ma największe
    problemy, szczególnie właśnie przy ruszaniu.

    >>> Aha, spalanie w cyklu mieszanym (zawsze 4os.) wyszło 5.5l
    >>
    >> No bo masz tu po pierwsze rekuperację, a po drugie, jak wspomniałem dwa
    >> akapity wyżej, jest wspomaganie ruszania silnikiem elektrycznym, dzięki
    >> czemu jest poprawiona sprawność samego silnika spalinowego. Nijak byś
    >> takich wartości nie uzyskał na zwykłym ICE a tym bardziej w 17-letnim
    >> gruzie.
    > No no no. Sam Ford deklaruje, że MHEV ma _do_ 10% mniejsze spalanie.
    > Więc wersja bez hybrydy spali ok 6l.

    No no no, ale oni tym przecież głaskają ekologów, więc im nie zależy na
    znacznym wykazywaniu przewagi hybrydy, wolą lepsze parametry wykazać dla
    czystego spaliniaka. W rzeczywistości jakbyś chciał jechać spaliną tak samo
    jak tą hybrydą, to już by spalił min. 7.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1