  • Data: 2010-09-04 16:40:38
    Temat: Re: Klimatyzator z LerojaMerlina
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Jan Werbiński" 4c8270dd$0$27040$6...@n...neostrada.pl

    > 6 groszy za kilowatogodzinę ciepła.

    Tak -- uzyskaną dzięki pompowaniu ciepła.

    > To na ile metrów i w jakim czasie jest nieistotne.

    Tak.

    > Licząc pomieszczenie 30m2 i jego straty wynoszące 100W/m2 otrzymujemy
    zapotrzebowanie na moc 3000W = 3kW.

    Tak.

    > Teraz jeśli chcemy mieć ciepło całą dobę, a nie tylko przez godzinę musimy pomnożyć
    tą energię przez 24 godziny otrzymując w ten
    > sposób 3x24= 72 kWh/dobę. Jeśli tego mało i chcemy mieć ciepło przez całą zimę to
    trzeba grzać odpowiednio dłużej.

    4.32 za dobę -- tyle co mnie, zważywszy różna powierzchnię

    > To jest grube uproszczenie i zwykle zapotrzebowanie jest mniejsze w zależności od
    temperatury zewn.

    No tak. Inaczej nocą, inaczej w dzień, inaczej w luty, inaczej we wrześniu.

    > To wyliczenie zakłada pracę w typowej pogodzie stycznia.

    Aha. Czyli średnio znaczni emniej -- w ciągu 8 miesięcy okresu
    grzewczego. :) (od początku września do końca kwietnia)

    > W zależności od ocieplenia czy klimatu te współczynniki się zmieniają.

    No tak.

    > I dlatego trzeba po prostu to sprawdzić. Wzór 100W/m2 jest używany do obliczenia
    maksymalnej wydajności ogrzewania. Np jakiej
    > pojemności piece akumulacyjne są potrzebne albo jaki klimatyzator. Faktyczne
    zużycie jest sporo mniejsze, ale zapotrzebowanie
    > oblicza się na wariant pesymistyczny.

    Więc to ogrzewanie jest bardzo tanie. :) (w zestawieniu z ,,tradycyjnym'')

    > Nie da się tego tak policzyć.

    > A ile ten dom ma okien? Ile cm styropianu? Na wietrznej górce, czy w lesie? Czy ma
    grzane ściany od sąsiada, czy tylko zewn?

    Okna i styropian były typowe, ale zima była sroga -- chyba minus 20 stopni. :)
    (typowanie sprzed 20 lat, więc chyba takie, jakie jest i teraz)
    Ściany ziębione -- dom stojący luzem, ale nie na wietrznej górce.

    > No lepsze

    :)

    Jak to mówią -- pieniądze szczęścia nie dają, a im mniej
    szczęścia w doczesności, tym większa chwała nieśmiertelna. ;)

    -=-

    Nic to... Czekam na wieści z Leroja...
    Jeśli ktoś ma na oku jakaś firmę klimatyzacyjną -- mile widziane wieści o niej. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'