  • Data: 2013-06-13 01:37:31
    Temat: Re: Kobieta, suchy beton i plytki
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 12 czerwca 2013 21:24:43 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:
    > Chcialabym ulozyc 6 metrow kwadratowych plytek w jednym miejscu ogrodu.

    I tak odpadna niestety. Po pierwszej, drugiej lub najpozniej trzeciej zimie ;) Taki
    mamy klimat.

    > 1. warstwa suchego betonu. Tylko cement i piasek w stosunku 1:2.
    > Zdejme warstwę ziemi około 5 cm i wyrównam z minimalnym spadem (na wode).
    > Na to warstwa suchego beton tez 5cm lub nawet lekko grubiej, może 6-8cm.

    Za cienko :( Popeka razem z plytkami.

    > Dylemat: plytki polozyc na swiezy suchy beton? Przykleja się?

    Nie. Beton to nie klej. Warstwa betonu musi zwiazac i wyschnac, tydzien, dwa :)

    > Czy polozyc je na zwiazany beton (po dobie lub dwoch) przyklejajac odpowiednim
    klejem do plytek?

    Tak.

    > 3. Fuga. Chcialabym szeroka fuge, ale nie wiem czy na zewanatrz moge dac fuge o
    szerokości duzej, np. 1-1,5cm?

    Czemu nie.

    > Czy fugi dac duzo, na rowno z licem plytek, tak by woda sie nie zbierala?

    I tak wlezie i rozwali plytki predzej czy pozniej. Nie ma szans zeby bylo inaczej :)
    Ale jak juz robisz - to faktycznie rob tak zeby woda sie nie zbierala - calosc
    powinna miec lekki spadek w jakims kierunku. Klej plytki tak zeby nie zostaly pod
    nimi pustki powietrzne - w te pustki na pewno wejdzie woda, a jak zamarznie to odbije
    plytke i kaplica.

    > 4. Jak zakonczyc zewnętrzne brzegi tego prostokąta z plytek? Fuga? Zrobic gestsza
    fuge czy jakims innym preparatem?
    > A moze listwa?

    Tu nie podpowiem - jak to w ogrodku na trawniku to wykonczylbym jakas specjalna
    listwa do krawedzi trawnikow :)

    > Sama praca (przynajmniej to co opisałam) nie jest jakos specjalnie ciezka, lubie
    prace w ogrodzie, a do 30 plytek i pomieszania cementu z piachem w taczce nie bede
    wolac ekipy.

    Fajnie ze robisz sama - to nic trudnego i pewnie sobie poradzisz. Niestety taki mamy
    klimat ze klejenie plytek na zewnatrz zawsze konczy sie tym samym - odpadna ;) I
    niech inni mowia co chca - ja Ci gwarantuje, ze one odejda.. :) Pomysl czy nie lepiej
    zamiast plytek kupic plyty tarasowe ktore po prostu kladziesz na wczesniej wyrownanym
    piasku. W ogrodzie wyglada 100x ladniej (bardziej naturalnie) i nie ma z tym takich
    problemow jak z plytkami.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.