  • Data: 2015-03-10 01:04:24
    Temat: Re: Kocioł gazowy do niewielkiego mieszkania
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2015 23:57:30 UTC+1 użytkownik wolim napisał:
> [...]
    ciągłą 1kW w takim mieszkaniu temperatury 19 stopni jeśli na zewnątrz będzie około
    zera bo więcej przez ściany i okna ucieka. Przy +5 na zewnątrz też się nie da.

    > Ehh. Nie ma sensu dalej gadać, bo przecież Ty wiesz lepiej. 17 lat
    > użytkowania centralnego z kotłem elektrycznym jak krew w piach, bo
    > kogutek teoretycznie policzył, że wychodzi na jego. Na nic rachunki. On
    > wie lepiej.
    >
    > EOT.
    >
    > Pozdrawiam,
    > MW

    Nie ma sensu. Ale jak byś dał namiar na siebie to dałbym sąsiadowi. Ma mieszkanie
    90m2, kamienica, II piętro, nowe okna, centralne na węgiel. Kilka dni temu
    pogadaliśmy i zeszło na ogrzewanie. Cieszył się że zima była łagodna i z dwóch ton
    węgla ze sto kilo powinno mu zostać. Wychodzi że w węglu on ma moc ciągłą 4kW,
    powiedzmy 3 bo kocioł węglowy ma 3/4 sprawności elektrycznego. Jak by dał radę mocą
    ciągłą 1kW ogrzać to miałby trochę drożej ale bez noszenia węgla na II piętro. Ale
    jak twierdzisz i dasz sobie fiuta w talarki pociąć ze elektryczne tanio wychodzi. Na
    tyle tanio że lepiej tanie grzejniki elektryczne kupić zamiast bujać się z
    grzejnikami, rurami i kotłem gazowym. To niech Kris na Twoją odpowiedzialność robi
    ogrzewanie elektryczne. Mnie tam rybka.