  • Data: 2018-04-11 21:52:45
    Temat: Re: Kocioł kondensacyjny x-funkcyjny
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-11 o 17:34, Kuba pisze:
    > Zenek, tak. Mam . Mogę wydzielić bez problemu obszar 2,30 metra, na 1,70 metra i
    wysokosci 2,6 na pellet. Nie ma problemu by w rogu tego prostokąta zrobić dziurę
    prawie na dowolnej wysokości.

    > No ale jak patrzyłem na szybko na jakieś tam systemy pneumatyczne to jest to
    kolejne 5000 pln.

    Niestety wygoda kosztuje.

    > Druga sprawa czy takie zdalne odpalanie pieca jest bezpieczne?

    Kocioł na pellet ma sterownik, który sam rozpala kocioł i sam go
    wygasza, kiedy potrzeba. Całe sterowanie jakie potrzebujesz to sterownik
    pokojowy, zdalnie sterowany. W tym sterowniku ustawiasz sobie
    temperaturę i czas załączenia. Kocioł pracuje tak jak gazowy. Raz na
    jakiś czas trzeba wyczyścić z popiołu, który może posłużyć jako nawóz
    pod kwiatki.
    Wadami są natomiast problemy z blokowaniem się palnika jak trafisz
    kiepski lub wilgotny pellet. Lub też jak będziesz miał wilgoć w piwnicy,
    gdzie będziesz składował pellet.
    Ogrzewanie pelletem może być tańsze niż ekogroszkiem, ale tylko w dobrze
    ocieplonych budynkach o małym zapotrzebowaniu na ciepło.
    Ogrzewanie propanem wyjdzie trochę drożej - tak ok. 40% drożej niż
    pelletem, ale za to wygodniej. Nie ma to większego znaczenia jak chcesz
    grzać okazjonalnie.

    > Trzecia sprawa jak często przy polskich sprzedawcach pelletu będzie trzeba ten
    palnik czyscic?

    Tu jest największy problem, bo jakość pelletu jest różna. Ale jak już
    znajdziesz dobrego dostawcę to zazwyczaj trzyma on jakość.

    > Poza tym... no nie jest to zle rozwiązanie.

    Poczytaj jeszcze co napisałem pod beletrystyką ToMasza, bo możliwe, że
    nie masz innego wyboru jak pellet, klimatyzatory czy prąd.