  • Data: 2012-10-20 19:06:29
    Temat: Re: Kociol pulsacyjny
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    news pisze:

    > Jesteś w wielkim błędzie! Im temperatura spalania wyższa tym większa
    > ilość ciepła z tego samego paliwa. Za moich czasów takich rzeczy uczyli
    > nawet w podstawówce.

    > Nie ma nic za darmo, skoro temperatura spalanie niższa to ilość ciepła z
    > spalenia tego paliwa też jest mniejsza.

    Dobrze, ale pomijasz jeden istotny parametr, zużycie paliwa. Może się
    okazać, że dla uzyskania wyższej temperatury będzie potrzebna jego
    większa ilość (co wydaje się naturalne, przynajmniej do pewnego momentu).
    Cały bilans energetyczny (wyższa temperatura spalania kosztem większego
    zużycia paliwa) może się zwyczajnie nie opłacać.
    Ciekaw jestem (nie znam się), czy faktycznie jest jakiś złoty środek -
    skład mieszanki, przy którym sprawność liczona na podstawie ilości
    wyprodukowanego ciepła przy określonej ilości zużytego paliwa (ale nie
    powietrza*) istnieje, a jeżeli tak, to jaki wygląda.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. * jak przewentylujesz piec, to też straty wzrosną