eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKogeneracjaRe: Kogeneracja
  • Data: 2022-12-31 21:06:29
    Temat: Re: Kogeneracja
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Saturday, 31 December 2022 at 20:14:46 UTC+1, Jarosław Sokołowski wrote:
    > nadir napisał:
    > >> Co by było gdyby połączyć na wspólnym wale silnik od cinquecento
    > >> (+ instalacja LPG) z silnikiem trójfazowym (jakieś kilka kW i ~1400
    > >> obr/min). Jak sądzicie, da radę w roli rozrusznika po podłączeniu
    > >> do sieci a potem (po dodaniu gazu) jako prosument? Ciepło z układu
    > >> chłodzenia w kaloryfer, jako wspomaganie drogiego grzania
    > >> elektrycznego. Trzeba by takie coś postawić w ogródku zachowując
    > >> bezpieczną odległość od zabudowań, ale nie wymaga nasłonecznionego
    > >> miejsca i działa w zimie (jakby podłączyć butlę z czystym propanem).
    > >> Co ewentualnie może pójść nie tak? Czy to jednak zbyt mało trwały
    > >> silnik (szybko zostałby zajechany) by zabawa mogła się opłacać?
    > >
    > > Gdzieś na jutubach mignął mi filmik z gościem, który bawi się w coś
    > > takiego, ale silnikiem od Matiza. Poszukaj, poczytaj, pooglądaj co mu
    > > tam wyszło.
    > Znam takie rozwiązanie z silnikiem opla kadeta. Te mają opinię bardzo
    > trwałych, a pyrkające sobie jednostajnie na niezbyt dużych obrotach
    > i oddające niewielką moc (w stosunku do maksymalnej) są mega trwałe.
    > Ponadto kilkaniście lat temu jeden niemiecki startup zrobił taki
    > zastępnik kotła gazowego CO z silnikiem czterosuwowym i prądnicą.
    > Sprawność całkowita 90%, z czego oddawana moc elektryczna w stosunku
    > do cieplnej jest jak 1:2. Czyli niby gorzej niż zwykły kocioł gazowy,
    > ale prund można wrzucić do pompy cieplnej i mieć COP gazowy około 2.
    >
    > --
    > Jarek
    a jaka jest moc silnika samochodowego na wolnych obrotach ?

    a proporcjonalna do zuzycia paliwa
    czyli okolo 0,5 litra na godzine pracy silnika

    a skoro zużycie 10-20 razy mniejsze niz podczas jazdy pelną mocą
    co po co sie interesować zlomem
    którego moc to 50-100KM

    ""1 KM (E) = 746 W. Zatem konwersja mocy z koni mechanicznych na waty jest wyrażona
    wzorem: P (W) = 746 ? P (KM)

    czyli na wolnych obrotach moc mozna zmierzyc, ale jak będzie 1kW to nie należy sobie
    zlomem zawracać doopy.

    A gdy obroty wzrosna to się zagrzeje płyn, wentylator chłodnicy nie schłodzi i
    wyrzyga płyn chłodzacy

    I tyle zabawy

    Czyli silnik samochodowy, chłodzony plynem, do tego się nie nadaje.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1