eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKogeneracjaRe: Kogeneracja
  • X-Received: by 2002:a05:620a:112d:b0:702:3131:b426 with SMTP id
    p13-20020a05620a112d00b007023131b426mr1940987qkk.48.1672517189325; Sat,
    31 Dec 2022 12:06:29 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a05:620a:112d:b0:702:3131:b426 with SMTP id
    p13-20020a05620a112d00b007023131b426mr1940987qkk.48.1672517189325; Sat,
    31 Dec 2022 12:06:29 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!border-1.nntp.ord.giganews.com!nntp.giganews.com!news-out
    .google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!
    not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 31 Dec 2022 12:06:29 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.134.2.89;
    posting-account=XS5sXwoAAABKU0kHcsk_nashWaidAu0Q
    NNTP-Posting-Host: 46.134.2.89
    References: <7...@g...com>
    <topra1$361$1@gioia.aioe.org>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <1...@g...com>
    Subject: Re: Kogeneracja
    From: a a <m...@g...com>
    Injection-Date: Sat, 31 Dec 2022 20:06:29 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 69
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:587810
    [ ukryj nagłówki ]

    On Saturday, 31 December 2022 at 20:14:46 UTC+1, Jarosław Sokołowski wrote:
    > nadir napisał:
    > >> Co by było gdyby połączyć na wspólnym wale silnik od cinquecento
    > >> (+ instalacja LPG) z silnikiem trójfazowym (jakieś kilka kW i ~1400
    > >> obr/min). Jak sądzicie, da radę w roli rozrusznika po podłączeniu
    > >> do sieci a potem (po dodaniu gazu) jako prosument? Ciepło z układu
    > >> chłodzenia w kaloryfer, jako wspomaganie drogiego grzania
    > >> elektrycznego. Trzeba by takie coś postawić w ogródku zachowując
    > >> bezpieczną odległość od zabudowań, ale nie wymaga nasłonecznionego
    > >> miejsca i działa w zimie (jakby podłączyć butlę z czystym propanem).
    > >> Co ewentualnie może pójść nie tak? Czy to jednak zbyt mało trwały
    > >> silnik (szybko zostałby zajechany) by zabawa mogła się opłacać?
    > >
    > > Gdzieś na jutubach mignął mi filmik z gościem, który bawi się w coś
    > > takiego, ale silnikiem od Matiza. Poszukaj, poczytaj, pooglądaj co mu
    > > tam wyszło.
    > Znam takie rozwiązanie z silnikiem opla kadeta. Te mają opinię bardzo
    > trwałych, a pyrkające sobie jednostajnie na niezbyt dużych obrotach
    > i oddające niewielką moc (w stosunku do maksymalnej) są mega trwałe.
    > Ponadto kilkaniście lat temu jeden niemiecki startup zrobił taki
    > zastępnik kotła gazowego CO z silnikiem czterosuwowym i prądnicą.
    > Sprawność całkowita 90%, z czego oddawana moc elektryczna w stosunku
    > do cieplnej jest jak 1:2. Czyli niby gorzej niż zwykły kocioł gazowy,
    > ale prund można wrzucić do pompy cieplnej i mieć COP gazowy około 2.
    >
    > --
    > Jarek
    a jaka jest moc silnika samochodowego na wolnych obrotach ?

    a proporcjonalna do zuzycia paliwa
    czyli okolo 0,5 litra na godzine pracy silnika

    a skoro zużycie 10-20 razy mniejsze niz podczas jazdy pelną mocą
    co po co sie interesować zlomem
    którego moc to 50-100KM

    ""1 KM (E) = 746 W. Zatem konwersja mocy z koni mechanicznych na waty jest wyrażona
    wzorem: P (W) = 746 ? P (KM)

    czyli na wolnych obrotach moc mozna zmierzyc, ale jak będzie 1kW to nie należy sobie
    zlomem zawracać doopy.

    A gdy obroty wzrosna to się zagrzeje płyn, wentylator chłodnicy nie schłodzi i
    wyrzyga płyn chłodzacy

    I tyle zabawy

    Czyli silnik samochodowy, chłodzony plynem, do tego się nie nadaje.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1