  • Data: 2011-01-25 10:47:32
    Temat: Re: Kominek w domku letniskowym
    Od: "Mathew Kosecki" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    pa.rys <p...@v...pl> napisał(a):

    > Ponieważ jestem tu poraz pierwszy - witam wszystkich.
    > To co skłoniło mnie do szukania pomocy w grupie to problem z wyborem wkładu
    > kominkowego w domku letniskowym. Planuje grawitacyjne rozprowadzanie ciepła
    > ponieważ jest to malutki domek (6mx6m fundamenty) z poddaszem. Szczerze
    > mówiąc nie wiem na co zwrócić uwagę przy wyborze wkładu. Korzystając z
    > pomocy u sprzedawcy obawiam się stronniczych sugestii. A więc ukłon w Waszą
    > stronę. O jakie wkłady pytać w punkcie sprzedaży? Co jest najbardziej
    > odpowiednie do domku letniskowego budowanego metodą szkieletową?
> [...]

    Podobnie jak inni polecam kozę. Moja sytuacja była taka, że kupiłem domek
    gotowy, bez komina, technologia szkieletowa, na słupach fundamentowych, ok
    70m2 w 2 piętrach. Domeczek. Jako że działka się nam spodobała to jeździliśmy
    do późnej jesieni i od wczesnej wiosny. Zimno, farelka, olejak. Drogo i
    nieskutecznie. Coś na drewno. Komina nie ma. Trzeba wybudować, miejsca mało
    więc komin na zewnątrz ,ku mojej rozpaczy, ile to się ciepła zmarnuje. Ale
    teraz.. Koza 6.5KW rozgrzewa dół domku przy 0C w środku do 20C w 2 godziny od
    rozpalenia zimnej kozy. Na górze po 2 godzinach 15C. Nie ma żadnego
    rozprowadzenia bo po co. Jedynie trzeba łazienkę otworzyć (ściany wykończone
    płytami KB bo tam zauważalnie wolniej się nagrzewa. Klimat fajowy. W tym
    metrażu zabudowanie wkładu kominkowego będzie ciężkie, po prostu mało miejsca.
    Fotki:

    www.fmix.pl/album/44238/komin-i-piec-branszczyk

    pzdr. Maciej.