  • Data: 2011-09-28 17:51:53
    Temat: Re: Kominek z płaszczem + bufor ... fundament i inne
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Wrz, 17:06, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:

    > Przymierzam si r wnie do tego pomys u, ale mam kilka pyta .
    > Czy pod kominek oraz pod bufor powiedzmy 1500/2000l dawali cie
    > jaki osobny fundament ? Albo jak dylatacje mi dzy wylewk
    > pod kominkiem a reszt wylewek/pod ogi w pomieszczeniu ?

    Ja mam bufor 1000l w piwnicy. Wylozylem 10cm styro (w dwoch warstwach
    po 5cm) EPS100 i na tym przemurowalem dwie warstwy z bloczka
    betonowego (takiego zwyklego 38x25x12cm) i gore do rowna zaciagnalem
    zaprawa. I na tym stoi sobie bufor - nic sie z nim nie dzieje :)
    Jezeli robilbym to na wylewce - to w miejscu gdzie stoi bufor
    ograniczylbym dosc mocno grubosc styropianu pod wylewka do max 5cm
    albo nawet mniej.. Duze ryzyko ze styro sie ugnie i wylewka peknie.
    Choc jak gruba i zazbrojona to nie powinna :)

    > Tak sobie kombinuje, e jakby odleg o mi dzy kominkiem
    > z p aszczem a buforem by a ma a (najlepiej minimalna, jakby
    > bufor sta tu za cian przy kt rej jest kominek) - to mo na
    > by zasila bufor grawitacyjnie - grube rury z kominka wpi te
    > w bufor i po temacie. Nie straszne w wczas adne zaniki
    > pr du i tym podobne, adna pompka nie musi chodzi ...
    >
    > Jak jest u Was ?

    Ja mam bufor prawie dokladnie pietro nizej wiec nici z grawitacji :-)
    Pozatym bufor mam w ukladzie zamknietym, a kominek otwartym - czyli
    przez wymiennik. A przez wymiennik grawitacyjnie nie przepchniesz - za
    duze opory. Jakbys robil bufor w ukladzie otwartym to czemu nie -
    mysle ze zdaloby to egzamin.

    > Inna kwestia kt ra mi si rednio podoba przy kominku z p aszczem
    > i buforem, to mo liwo "przepalania" w kominku... dla uzyskania
    > szybkiego efektu...... eby szybko zrobi o si przyjemnie cieplej
    > - tzn. np. tak jak teraz za oknem... temperatura w nocy ok 3-4...
    > w domu jeszcze nie zimno... ale zamiast np 23 to ju tylko 20 stopni.
    > Wracamy po pracy, palimy intensywnie wieczorem... i ...
    > Przy buforze i pod og wce - to jednak zanim nagrzeje sie bufor,
    > a nast pnie zauwa alnie pod oga... to pewnie sporo czasu
    > musi min . Wi c wieczorem nie b dzie raczej cieplej ...

    U mnie nigdy temperatura tak nie spada - dom mocno akumulacyjny +
    solidnie zaizolowany. 3 stopnie to traci w ciagu 3 pelnych dob od
    momentu wylaczenia ogrzewania, przy solidnych mrozach na zewnatrz.
    Pozatym nie taka jest idea komina z plaszczem - ja mam wszystko
    maksymalnie zaizolowane i sam kominek nie daje za wiele ciepla - tylko
    jak sobie ustawisz fotel naprzeciwko szybki to mozna sie ogrzac :)
    Gdyby pomieszczenie szybko sie nagrzewalo bylaby to jego wada bo on ma
    ogrzac caly dom a nie tylko salon. Salon mialbys przegrzany, a
    sypialnie zimne. Nie o to chodzi :)

    > Tu przewaga kominka zwyk ego / kominka z DGP... rozpalamy i
    > po paru chwilach czu ju przyjemne ciep o (fakt, e nie w ca ym
    > domu... no ale co za co ).

    No wlasnie :)

    > Chyba idealn opcj jak dla mnie, by by zwyk y kominek...
    > ... w salonie... plus kocio na drewno w kot owni z buforem :)
    > (do kompletu kocio na gaz ziemny...)

    Jezeli to ma byc glowne zrodlo ogrzewania to jak najbardziej jest to
    zdecydowanie najlepsza opcja.

    Ja mam kominek z plaszczem bo cala instalacje zrobilem sobie sam.
    Pozatym mam Zuzie z Kratek - sam kominek kosztowal jakies 3k pln.
    Drugie tyle za graty do instalacji jak wymiennik, pompy, rury etc.
    Wiec mnie to wyszlo stosunkowo tanio, przypuszczalnie tyle co
    normalnego uzytkownika zwykly kominek powietrzny montowany przez ekipe
    kominkowa. Przez dwa lata grzalem glownie pradem, dogrzewajac jednak
    od czasu do czasu drewnem (acz nie mialo to wiekszego sensu bo juz
    teraz wiem ze drewno musi MINIMUM rok, a najlepiej dwa przelezec nim
    wlozy sie do kominka ;) W tym roku zeszloroczne drewno bedzie sie na
    pewno palilo znakomicie. Tylko mam go tyle co kot naplakal - moze 2m3,
    ledwo na rozpalenia w weekendowe wieczory starczy :-) W tym roku
    montuje juz pompe ciepla i w moznaby powiedziec ze ten plaszcz bedzie
    mi zupelnie zbedny - ale ja lubie czasem w kominku rozpalic, pozatym
    chyba bede na podjezdzie rozkladal rurki w celu "automatycznego
    odswiezania" i do tego bedzie potrzebna wyzsza temperatura niz daje
    pompa - chocby dla tego nie bede zalowal decyzji o plaszczu - w koncu
    normalnie to cieplo uciekloby w komin, a tu je moge wykorzystac do
    usuniecia lodu z podjazdu :-)
    pozdr.

    --
    Adam