  • Data: 2011-10-04 07:37:58
    Temat: Re: Kominek z płaszczem + bufor ... fundament i inne
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 4 Paź, 07:51, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Zastanow sie, czy wazaca kilkaset kilo do tony obudowa z cegiel szamotowych
    > albo innych elementow o podobych rozmiarach powinna w ogole osiadac.

    Powinna byc tak zrobiona ze osiadanie o 1mm jej w zaden, najmniejszy
    nawet sposob nie zniszczy. Przeciez 1mm to moze osiasc (i
    prawdopodobnie u wiekszosci osiada) sam chudziak, a razem z nim
    wylewka. Pozatym wszystkie materialy rozszerzaja sie i kurcza pod
    wplywem ciepla - przy kominku / piecu tym bardziej musi to zostac
    uwzglednione. On musi byc w pewien sposob elastyczny (w przypadku
    kafloka daje mu ta lekka elastycznosc zaprawa).

    > Poza tym wewnatrz takiej obudowy, zaleznie od typu pieca, moze byc nawet
    > 300 stopni. Jak myslisz, jaki to bedzie mialo wplyw na styropian pod
    > wylewka? :/

    Najmniejszy nawet. No chyba ze palenisko robisz bezposrednio na
    wylewce ale wtedy to ja bym sie wogole obawial o los calego domu bo
    kazdy przedmiot pozostawiony przy tym piecu moglby spowodowac pozar :)
    Najsensowniejsze wyjscie to w miejscu pieca/kominka dac polowe
    styropianu co w reszcie pomieszczenia. W pomieszczeniu dajemy 10, pod
    kominkiem dajemy 5. I nic sie na 100% z tym styro nie stanie bo bedzie
    przykryty warstwa 10-12cm betonu.

    > Jak nie wierzysz, pogadaj ze zdunem, ale nie takim od obudowywania kominkow
    > plytami g-k, tylko prawdziwym.

    Jakby mi mial zrobic piec ktory topi styropian pod wylewka to bym go
    pogonil :)
    pozdr.

    --
    Adam