eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKompakt WC z montażemRe: Kompakt WC z montażem
  • Data: 2024-10-22 16:44:46
    Temat: Re: Kompakt WC z montażem
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 14.07.2024 o 06:52, Cavallino pisze:

    > Głównie dla debili, którzy nie rozumieją o co się ich pyta, ale mimo to
    > muszą coś napisać.

    Mylisz gwarancję gwaranta z rękojmią sprzedawcy i montera.
    Ikea sprzedaje, montuje i udziela gwarancji, bo jest jednocześnie
    producentem, sprzedawcą i monterem. To inna bajka.

    Gwarantem jest producent lub dystrybutor, a gwarancja jest udzielana na
    zasadzie pełnej dobrowolności. Kupujący ma prawo do roszczenia
    gwarancyjnego tylko i wyłącznie w zakresie w jakim gwarant udzielił
    takiej gwarancji i na zasadach jakie zostały określone w gwarancji.

    Sprzedawca zaś podlega rękojmi z tytułu "niezgodności z umową", a
    świadczenie to jest uregulowane prawnie. Ale wiele osób myli to
    świadczenie z gwarancją. Rękojmia sprzedawcy nie ma nic wspólnego z
    gwarancją i z gwarantem i nie obejmuje wad, które wystąpiły w czasie
    użytkowania.
    Kupując towar, kupujący zwiera umowę ze sprzedającym, że zakupiony towar
    jest wolny od wad i posiada określone cechy. Jeżeli kupujący stwierdzi,
    że towar w chwili zakupu nie posiadał określonych cech lub towar nie był
    wolny od wad, wtedy może dochodzić usunięcia tych wady, obniżenia ceny
    towaru lub rozwiązania umowy (zwrot towaru i zwrot pieniędzy).
    Warunkiem uznania rękojmi jest fakt, że wada istniała w chwili zakupu.
    Ustawa określa ponadto, że wada ujawniona do roku czasu przez
    kupującego, istniała w chwili zakupu. Natomiast w przypadku wad
    ujawnionych pomiędzy 12 a 24 miesiącem, udowodnienie ich istnienia w
    chwili zakupu ciąży na kupującym.

    Monter zaś może tylko odpowiadać w zakresie rękojmi dotyczącej zakresu
    wykonanych prac. Ale nie odpowiada za wady, które powstaną na skutek wad
    towaru lub za wady ukryte towaru. Oczywiście monter może Ci udzielić
    gwarancji i stać się jednocześnie gwarantem. Ale warunki gwarancji muszą
    być ściśle określone i muszą być sformułowane w zapisie gwarancyjnym.
    Tyle, że spróbuj znaleźć takiego montera, który udzieli Ci rękojmi oraz
    gwarancji. Życzę powodzenia.

    Choć wiesz co? Ja mogę spróbować. Lubię wyzwania. Wymienię Ci ten
    kibelek, udzielę rękojmi i gwarancji. Cena u mnie takiego kibelka dla
    Ciebie to 48000 PLN. Przyjadę, zamontuję i udzielę gwarancji, a jak się
    coś popsuje w okresie gwarancji to Ci to naprawię nieodpłatnie.
    Jesteś zainteresowany? :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1