  • Data: 2018-01-01 13:14:52
    Temat: Re: Kontrola sczelności instalacji CWU i podłogówki
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-01-01 o 12:23, Kris pisze:

    > A dostrzegasz że "zbiornik o pojemności tysiąc razy większej" to Ty do tej dyskusji
    dodałeś

    Piszesz bzdury.

    To nie ja proponuję nabijanie instalacji powietrzem do 8 barów i to nie
    ja chwalę się, że nabijałem takim ciśnieniem powietrza zbiornik o
    pojemności 1000 litrów.

    Nie ja też zbagatelizowałem niebezpieczeństwo nabijania zbiornika 1000
    litrów powietrzem o ciśnieniu 8 barów, podając za dowód, że w oponie
    rowerowej mam 4,5bara i żyję.

    Reasumując.

    Próby szczelności instalacji CO i wodnej można przeprowadzić sprężonym
    powietrzem, ale ciśnienie nie może być większe od 3barów, ani też nie
    może być większe od dopuszczalnego ciśnienia dla danego elementu tej
    instalacji. Dla przykładu jeżeli mamy kocioł, którego dopuszczalne
    ciśnienie pracy wynosi 1,5 bara to nie możemy nabić go ciśnieniem większym.