  • Data: 2009-07-05 09:38:27
    Temat: Re: Koparka - cena wynajecia
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam Szendzielorz pisze:

    > Tak sie nie da!

    Nie generalizuj :-), Może się da :-)

    Jakieś 70 - 80 cm gruntu jest do zdjęcia, bo to glina bez kamieni, a
    raczej jest ich mało.
    Poniżej zobaczymy co to za grunt, ale też na pewno glina, tylko więcej
    kamieni - mam ekspertyzę, ale zobaczymy w terenie. Na tym zebranym z
    wierzchniej warstwy obszarze już majster mówił, że spróbujemy wykopać
    szerzej rowy - tak, żeby dał radę wleźć z szalunkiem, a na dnie rowek na
    pół metra szeroki pod ławę, a dno jego chłopaki poprawię łopatami. Grunt
    raczej nie powinien się obsypywać, bo to glina :-))). Myślę o ciut
    większej maszynie, bo te kilkadziesiąt kubików trzeba zebrać, a potem na
    twardszym już gruncie kopać i to najpierw dużą łychą.

    Pozatym, ze nie da sie tego zrobic technicznie
    [..]
    patrz wyżej :-)

    > 1. Wybrac o wysokosc sciany fundamentowej wiecej ziemi i wykopac
    > szersze rowki pod lawy, a potem na tym wymurowac sciane z np. bloczkow
    > betonowych i zasypac wykop piaskiem (zageszczajac warstwowo)

    Też biorę to pod uwagę, ale wykluczam raczej murowanie - lany fundament
    mam w projekcie i... jest on uzasadniony na mojej działce.

    > lub (lepsza IMHO opcja):
    >
    > 2. Przedyskutowac z konstruktorem na jaka szerokosc zrobic "lawo-
    > sciane", czyli poprostu sciana bedzie jednoczesnie lawa - przypuszczam
    > ze bedzie to ok. 40-50cm :) Wejdzie Ci tam wtedy znacznie wiecej
    > betonu ale nie musisz robisz glebszych wykopow i odpada problem z
    > wywozeniem urobku i zasypywaniem tego wszystkiego piaskiem z
    > zageszczeniem.

    Tak chcieli mi robić już fachmajstrzy, ale ja tak nie chcę, bo... no
    właśnie... tego betonu pójdzie od groma - nawet ze sto kilkadziesiąt
    kubików, a nie będzie zrobione tak jak ma być - takiego czegoś nie da
    się docieplić jak należy.

    > A grunt wogole jaki masz ?

    Gliniasty z dużą ilością kamieni od głębokości ok 70-80 cm pod
    powierzchnią. Pod tym na głębokości ok 4 m spękana skała - łupek. Lustro
    wody w zasadzie nie do ustalenia, bo to jest stok i spadek znaczący, ale
    występują obfite i liczne okresowe sączenia związane z opadami -
    porządny drenaż obowiązkowy. Ekspertyzy już przedstawiałem tu na grupie
    - jak chcesz, to możesz zajrzeć :-)

    http://picasaweb.google.com/robercikus/Mapka#

    Ziemia z wykopu przyda się na niższą część, bo muszę nieco podrównać i
    nic nie zamierzam wywozić :-).

    > 80-90 pln za "zwykla" ~9t koparko-ladowarke (cat, jcb, raczej z
    > nowszych, szybszych i mocniejszych sprzetow:)
    >
    > Do kopania fundamentow polecam jednak lekka minikoparke - duzy sprzet
    > bedzie naruszal grunt, ktory powinien zostac nieruszony - inaczej tez
    > nadaje sie do wymiany (jezeli to glina to juz nie da sie go poprawnie
    > zagescic!).

    Dzięki :-)

    Grunt mam raczej ciężki i - o ile okaże się, że pod miękką warstwą jest
    rzeczywiście twardo, większa maszyna nie powinna go naruszyć.

    pozdrawiam
    robercik-us