  • Data: 2009-07-05 10:26:40
    Temat: Re: Koparka - cena wynajecia
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Lip, 11:45, "Jarek P." <jarek[kropka]p...@gazeta.pl> wrote:

    > Ale przecież w ten sposób wyjdzie mu jakaś potworna ilość betonu,
    > który od tej ziemi, nawet liczonej łącznie z kosztami kopania,
    > transportu, zagęszczania, jest lekko licząc z 10x droższy, więc
    > gdzie tu oszczędność????

    Niech ma te 100mb lawy, kopane na 1,2m i szerokie na 40cm = 48m3 - no
    duzo. A ile bedzie go kosztowala:

    1. Koparka zeby wybrac 1,2m gruntu na powierzchni zalozmy 100m2 =
    120m3 ?
    2. Wykopanie rowow pod lawy
    3. Zalanie law (liczmy srednio 50cm szerokie, 100mb, 30cm wysokie =
    15m3 betonu!)
    4. Wymurowanie na te 0,9m sciany fundamentowej = 100mb * 0,9 = 90m2,
    murowane na 25cm to ok 1,9 tys bloczkow po 3 pln = 5,7k pln
    5. Zasypanie ~100m3 piaskiem z zageszczeniem.. Niech kupi jakis
    najtanszy piasek po 10pln / t, 100m3 to ze 150t = 1,5k pln + transport
    i zageszczenie

    Nadal uwazasz, ze te 48m3 betonu to zla opcja ? :) U mnie za taka
    ilosc zaplaci 10 tys pln na gotowo - z transportem, pompa, zalaniem,
    wibratorem. Pozatym spojrz czasowo - tu ma tylko wykopac rowy,
    zazbroic i zalac. Dodatkowo bedzie mial monstrualna i super mocna
    sciane fundamentowa :) Jezeli chce ja ocieplic to nic prostszego -
    bieze lyzke o 5-10cm szersza i uklada styro przy scianie wykopu - moze
    go nawet przykolkowac zeby nie spadal :-) Oczywiscie wtedy to juz musi
    byc xps.. Odpada tez problem z zageszczaniem - wiesz jak to zwykle
    wyglada - powinno sie zageszczac co 20-30cm, a w praktyce sypie sie po
    50cm albo nawet odrazu caly 1m i zageszcza. Potem oglada sie na forach
    fotki zapadnietych, wiszacych w powietrzu chudziakow z 15cm szczelina
    pod nimi :)

    robercik-us:

    > Nie generalizuj :-), Może się da :-)

    Chcesz eksperymentowac na swoim fundamencie ? ;) Moze sie da, jezeli
    grunt jest bardzo spoisty i zrobisz to super szybko - czyli wykopanie,
    szybkie zazbrojenie i odrazu zalanie tego. Jezeli trafi Ci sie slabszy
    grunt lub przyjdzie mocniejszy deszcz (a ostatnio to norma), to
    kaplica - sciany sie pozapadaja i bedzie trzeba wybierac wszystko
    recznie (bo koparka juz tam zadna przeciez nie wjedzie). Glina jest
    spoista, ale mokra - ciezka.. Zreszta - niech sie Tornad wypowie, on
    sie na gruntach zna i pewnie lepiej odemnie wie, czy sie tak uda :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.