    From: "Plumpi" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kostkę tnę
    Date: Sat, 2 Jun 2012 18:49:42 +0200

    Użytkownik "Majka" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:jqd6ii$8jb$1@inews.gazeta.pl...

    > Czym ciąć popularne kostki, takie jak Pozbruk i inne podobne materiały?
    >
    > Ścieżkę chcę ułożyć, czy kosztki na połówki tnie się jakąś specjalną
    > tarczą?
    >
    > Mam tarcze do cięcia metalu, drewna, do szlifowania... a do kostki są
    > jeszcze inne?

    Do kamienia i betonu powinno się używać tarcz diamentowych.
    Co prawda są też produkowane do kamienia i betonu tarcze korundowe, ale
    bardzo szybko się zużywają, a przy tym potrafią czasami się rozsypać podczas
    cięcia, dlatego też nie waż się ich używać bez osłony jak nie chcesz żeby Ci
    później składali twarz czy też wylądować na cmentarzu.
    Niestety, nawet użycie tarczy diamentowej to dość karkołomne zadanie. Wymaga
    sporo czasu i ostrożności.
    Profesjonalnie to kostki się nie tnie tylko łupie. Służą do tego gilotyny
    (łuparki) brukarkie np. takie jak tu:
    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=gil
    otyna+brukowej
    Jeżeli masz do rozłupania kilka sztuk to możesz się pokusić o wykonanie tego
    poprzez wstępne nacięcie kostki po obwodzie przy użyciu tarczy, a nstępnie
    rozłupanie jej przy pomocy dużego przecinka i ciężkiego młotka.
    Jeżeli masz większą ilość to pozostaje Ci kupić gilotynę lub poprosić o
    rozłupanie w najbliższym zakładzie kamieniarskim.
    Zapytaj też producenta czy czasami nie ma gotowych połówek.