  • Data: 2010-08-25 19:58:09
    Temat: Re: Koszenie i problem z trawą
    Od: "nacocito" <n...@c...to> szukaj wiadomości tego autora

    Mulczowanie pomoże ci rozwiązać problem w czasie sezonu. pamiętaj jednak że
    aby utrzymać trawnik w dobrej kondycji będziesz musiał od czasu do czasu
    przeprowadzić aerację i wtedy cześć tego co zmulczowałeś a się nie rozłożyło
    zostanie wydarte z trawy i trzeba będzie to zebrać i coś z tym zrobić.
    Będzie to w postaci suchego siana zmieszanego z źdźbłami trawy. Ale to raz
    lub dwa razy do roku.
    Sam używam mulczowania przed ogrodzeniem i trawa tam rośnie tam chyba równie
    dobrze jak i na głównym trawniku :) Nie nawożę jej i nie stosuję żadnych
    zabiegów.

    Ponieważ piszesz że kosisz trawę raz na dwa tygodnie, wnioskuję że nie dbasz
    za bardzo o tę część ogrodu. W tej sytuacji jeśli nie będziesz dopuszczał do
    kłoszenia się trawy to uważam że mulczowanie jest rozwiązaniem dla ciebie.

    Jeśli chodzi o kosiarki spalinowe to mają one dodatkowe zalety jak np.
    szerokość koszenia, wyższą moc a więc lepiej koszą wyższą trawę, kabel się
    nie plącze, bardziej odporna na uszkodzenia itp.
    Są trochę głośniejsze to fakt ale nie jest to coś potwornego :) Miałem jedna
    kosiarkę elektryczną i po zmianie na spalinową ani myślę o powrocie.