  • Data: 2013-04-02 20:33:42
    Temat: Re: Koszt budowy malego sklepu - pytania laika
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 15:10:32 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > no co ty, jak kolega rżnie państwo na podatkach to jest OK ale jak wykonawca
    >
    > zarabia na różnicy miedzy kosztem zakupu i sprzedaży to jest geszefciarzem i
    >
    > szwindlarzem... taka Polska filozofia Kalego

    Wykręcasz kota ogonem. Nigdzie nie napisałem że jak wykonawca zarabia na materiałach
    to geszefciarz itp. Jak inwestorowi pasuje to ok.
    Piszemy o co tańsze dla inwestora i w 99% przypadków jak inwestor kupi materiały
    samemu to będzie miał taniej niż gdyby kupił za pośrednictwem wykonawcy.
    Chyba od tego ta odnoga watku się zaczęła że ktoś napisał ze wykonawcy kupią taniej
    bo wiedza gdzie i jak. Bzdura totalna.
    Rozsądny inwestor przy negocjacji z wykonawcami wybiera opcję: cena robocizny+ cena
    materiałów. Może wtedy sobie łatwo porównać czy samemu kupi taniej czy drożej
    W tej opcji wykonawca nie ma żadnego interesu negocjować rabaty itp.
    Najgorsza dla inwestora jest opcja jak dogada się na jedną cenę zawierająca robociznę
    i materiały. W tej opcji wykonawca ma pokusę aby oszczędzać i często jest to kosztem
    jakości materiałów.
    I normalne jest ze jak wykonawca dostarcza materiały to chce na tym zarobić. Ale
    wtedy jest drożej dla inwestora i powinien on być tego świadom.
    Najlepiej niech wykonawca zarabia na wykonywaniu a na sprzedaży sprzedawca;)