  • Data: 2011-02-11 06:56:02
    Temat: Re: Koszt oświetlenia klatek.
    Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:ij1qos$62f$1@inews.gazeta.pl...
    > Świetlówka bez elektroniki przepali się. W takich jest dławik. Stabilizuje
    > tylko prąd przemienny. Przy stałym ma małą rezystancję i popłynie za duży
    > prąd
    > przez żarniki. Świetłówki kompaktowe z elektroniką chyba nie zadziałają.
    > Ze
    > względu na koszt układ jest bardzo uproszczony i przy tak dużym obniżeniu
    > napięcia mogą nie zaskoczyć. Zarówka diodowa jak diody zasilane są ze
    > żródła
    > prądowego będzie działać normalnie. Ale jak tam tylko opornik do
    > zmniejszenia
> [...]

    W przypadku zastosowania diody będziemy mieli do czynienia z prądem
    zmiennym, ale nie przemiennym. Będzie on tętniący, a nie stały.
    Nie wiadomo, jak zareaguje licznik. Zależy, jaka jest jego budowa (tego
    elektronicznego). Czy działa na prąd chwilowy, średni, czy skuteczny.
    A żarówki ciut tętnią. Rodzice mieli taki "ściemniacz" w pokoju właśnie
    w postaci diody, gdzie stale przebywali.
    Mnie to migotanie denerwowało, a im nie przeszkadzało.