  • Data: 2009-07-24 08:52:44
    Temat: Re: Koszt prostego domu
    Od: Rafal <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kane pisze:

    > To jest cena "do zamieszkania" :) Tu nie ma z czego schodzic - to trza
    > podwyzszac.
    > Przyjmij sobie na spokojnie 2000zl/m2 i w tym masz bardzo duze szanse
    > sie zmiescic 'ze wszystkim'. TO co zaoszczedzisz/utargujesz/wykonasz sam
    > tylko poprawi twoj nastroj. Nastawiac sie jednak wg mnie powinienes na
    > taki wlasnie koszt okolo 2000zl/m2 - przynajmniej u paru znajomych
    > wyszlo cos w tych granicach a i u mnie powoli sie do tego zbliza.
    >
    > Kane

    Według mnie z tej kwoty można zejść*.
    Autorowi wątku chyba zależy na jak najtańszym, najszybszym wybudowaniu
    domu, aby się wyprowadzić na "swoje". W takiej sytuacji jest się w
    stanie pójść na daleko idące kompromisy. Można zrezygnować z wielu
    "luksusów", co dla niektórych wydają się być standardem. Łazienka czy
    kuchnia za ileśdziesiąt tysięcy to kosmos dla, osób żyjących za średnią
    krajową, chcący się wyprowadzić od teściów.

    Najwięcej i najłatwiej będzie można zaoszczędzić na robociźnie - zależy
    to głównie od tego co samemu się umie zrobić, ale na materiałach też da
    się zaoszczędzić.

    Za chwile pewno się rozpocznie dyskusja że nie opłaca się oszczędzać na
    jakości, bo za niedługo będzie trzeba to wymienić, co zwielokrotni
    koszty - oczywiście się z tym zgadzam, ale chęć wprowadzenia się do
    SWOJEGO domu jest większa.

    (*) mowa tylko o tym co zawiera kosztorys. Kosztorys na stronie nie
    zawiera instalacji! co znacznie podwyższy koszty! Dojdą też koszty
    przyłączy, projektu, adaptacji itp.. itd..

    Pozdrawiam
    Rafał