    From: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kosztorys
    Date: Tue, 3 Mar 2009 13:24:25 +0100

    Użytkownik "mcs" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gois76$s7h$1@inews.gazeta.pl...

    > i myślisz, że takie bloczki znalazłbyś w ścianie?? Byłyby 24x24x59 których
    > na m2 wchodzi 7szt. zamiast 8,2szt. z kosztorysu. Wtedy cena bloczka 49 cm
    > może byc nawet troche niższa od tego 59 cm ;-)

    ja mam wredny charakter i wszedzie chodze z miarka i poziomica :-)

> [...]
    > kosztorysu ;-)
    >
    > , stal po 2600.
    >
    > Moja rada - nie zastanawiaj się tylko żegnaj się z panem całkowicie.
    > Bo to zapewnie właściciel firemki, który nic fizycznie nie wykonuje.
    > Ja, niestety, po otrzymaniu podobnego kosztorysu zgodziłem sie na
    > wykonanie prac, na szczęście tylko sama robocizna i tylko fundament.
    > Do dzisiaj z tego powodu ze sobą nie rozmawiam ;-))

    > i porównuję z tym co miałem w swim kosztorysie (8%, 70% i 15%, stawka 10
    > PLN wykonany 26.06.2008) to może nie jest aż tak źle??

    No własnie o to chodzi. Robocizne wyliczyli mi na 40000 z wiezba i
    pokryciem. czyli ok 30000 za stan surowy bez dachu. Aha nawet welna na strop
    juz jest. Inni majacy firmy krzak lub male 1 osobowe chcieli 36-46k. Dlatego
    ich oferta mi sie podoba. Co do materialow to jak policzylem 20000
    powinienem zaoszczedzic. To co moglem sobie przeliczyle. Obmiar murow czy
    fundamentow albo stropu roznił sie z tym co sam sobie zrobiłem o 1-2% :-)
    Ile akurat stali idzie na zbrojenia nie mam pojecia ale to juz nie sa wielki
    kwoty zreszta po obmiarach zakladam , ze wyliczyli dobrze. Poza cena.
    Biorac pod uwage ze organizuja od koparki po dekarza to za taka cene moge
    budowac.Oczywiscie kupujac co drozsze materialy na ktorych moge zaoszczedzic
    po pare k. Nie mam czasu aby caly czas byc na zawolanie fachofcuf ktorym
    akurat zabraklo deski albo gwoździa.

    > Popytaj wśrod znajomych którzy się budowali, ile jakich materiałów
    > zakupili, przelicz sobie proporcjonalnie. Albo weź flaszkę i przyjedź,
    > pogadamy ;-)

    Chetnie tylko ja mam wszesdzie daleko. Wlasciwie to buduje straznice nad
    Bugiem :-))))))