  • Data: 2009-03-03 13:25:06
    Temat: Re: Kosztorys
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:goj881$na1$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "MiT" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Rozumiem, ze nie zgadzac sie na kosztorys powykonawczy. A dodatkowe
    > roboty-których juz widze, ze nie uwzglednił dopisać, albo jak nie bedzie w
    > kosztorysie wykonywac po zaakceptowaniu przez inwestora. Mimo wszystko, ze
    > jest kosztorys to plus. Bo rozmawiałem, juz z takimi co po 3 minutach
    > podawali cene nie wnikajac w technologie czy inne "duperele".

    Budowa domu to nie wielka inwestycja ze środków unijnych
    Moja rada zrezygnuj z rozliczania kosztorysowego chyba że chcesz póżniej
    przy rozliczeniach dopłacać. Weź kartke papieru napisz co ma wchodzić w
    zakres robót(wykopy, mury stropy, sciany wewnetyrzne kominy itp), wymień
    wszytko szczegółowo.Wbrew pozorom nie będzie tego dużo. Taki zakres robót
    przedstaw wykonawcy dołącz kopie projektu i niech poda ostateczną cene za
    całość, ew, za poszczególne etapy. Jeśli cene zaakceptujesz sporządz z nimi
    umowe i niech robią. Materiały to najlepiej zamawiac samemu bezpośrednio z
    hurtowni ale to juz Twój wybór.
    Jeśli zdecydujesz że ma je kupowac wykonawca to ustal szczegóły czy kupuje
    je na twoje dane(i sam odliczasz VAT) czy sprzedaje je Tobie z usługą i
    wtedy wystawia faktury z vatem 7%. Ale oczywiście wersja że zakupy robi
    wykonawca jest mniej korzystna dla ciebie cenowo.Nieprzypadkowo niektórzy
    wykonawcy rezygnuja ze zlecenia gdy inwestor chce zakupy robic sam
    Potwierdzili to nawet wypowiadający sie w tym watku Marek Dyjor czy Jackare.
    To jest ogólnie trakie polskie piekiełko że wykonawcy nie potrafią uczciwie
    podać swojej ceny za robotę tylko podają jakąś niską cene licząc że dorobią
    "na boku" zakupem materiałów, sposobem mierzenia metrów kw , punktów itp.
    Nie zgadzaj się również na żadne stawki typu za mkw, za punkt itp. Domagaj
    się kompletnej ceny za dany etap i tyle ile ustalisz tyle płać po odbiorze.
    Znający swój fach wykonawca potrafi dokładnie ocenić co jest do zrobienia i
    wycenić daną robotę.
    Dzięki takiemu podejści mozna zoszczędzić ładnych kilka paczek setek;)))
    A wiem to z autopsji bo niedawno zakończyłem budować

    Krzysiek