  • Data: 2009-03-03 13:26:09
    Temat: Re: Kosztorys
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Rozumiem, ze nie zgadzac sie na kosztorys powykonawczy. A dodatkowe
    > roboty-których juz widze, ze nie uwzglednił dopisać, albo jak nie bedzie w
    > kosztorysie wykonywac po zaakceptowaniu przez inwestora. Mimo wszystko, ze
    > jest kosztorys to plus. Bo rozmawiałem, juz z takimi co po 3 minutach
    > podawali cene nie wnikajac w technologie czy inne "duperele".

    Zazwyczaj, jeżeli jest kosztorys ofertowy, to umowa zawiera zapis o obmiarze
    i rozliczeniu powykonawczym. Zważ że na inne rozwiązanie może niezgodzić się
    wykonawca.
    Niezgodzenie się na rozliczenie powykonawcze to zgoda na niecałkowite
    wykonanie roboty lub wykonanie jej "za wszelką cenę zgodnie z kosztorysem
    ofertowym", czyli np doprowadzenie wypustów oświetleniowych do 1/3 sufitu a
    nie na środek bo tyle przewodu starczyło zgodnie z przedmiarem.
    Rozliczenie powykonawcze, roboty dodatkowe lub zamienne powinny być
    akceptowanie pisemnie przez inwestora, choćby na świstku papieru słowami
    "wyrażam zgodę na wykonanie dodatkowych bruzd na kable oświetleniowe-
    długość 4 m.b. wg stawek z kosztorysu ofertowego"
    --
    Jackare