  • Data: 2009-03-04 18:01:57
    Temat: Re: Kosztorys
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gomdc3$5m9$1@news.interia.pl...

    > Ciekawe kto za niego zaplacil.
    > Mi np. oferuje sie kleje do parkietow i lakiery, bo zostalo z poprzednich
    > robot. Ja sie pytam skoro zostalo, to kto za to zaplacil?? Pewnie
    > wykonawca, bo inaczej nie mial by prawa go posiadac.:-))

    > Prawem nie obowiazkiem. Nie pamietam zebym wynajmowal hydraulika, zeby
    > mial prawo zarabiac na upustach. Co mnie obchodza jego upusty, mnie
    > interesuja moje i to moje swiete prawo. To sa dwie rozne rzeczy.

    > Nikt nie odbiera Ci prawa do zarabiania, po to wykonujesz usluge i po to
    > jestes wynajety, chyba ze umowa mowi inaczej.

> [...]

    Przedstawie jak ja to widze. Kosztorys miał być taki abym mógł wybrac sama
    robociznę. W materiałach sprawdzałem wieksze zakupy bo szczerze mówiac nie
    bede biegał za pół wiadrem izolacji. Ale za drewno, bloczki czy stal nie
    bede przepłacał. Oczywiscie wykonawca moze sobie zazyczyc , ze ma miec
    wszystko dostarczone na czas na budowe a jak mu nie dowioze to dopłacam. ja
    za to wpisze, ze przed kazdym etapem mam miec wykaz niezbednych materialow.
    a rezerwa bedzie lezala w garazu. Umowy mozna sobie ustalac jak kto chce.
    wieksza firma pewnie bedzie miala w d... taka zabawe. Z drugiej strony jak
    widze chyba jest cienko na rynku bo ludziom naprawde zalezy na zleceniu.
    Wiec to ja stawiam warunki. Oczywiscie realne. Przeciez nie bede wymagal
    zeby na budowie wykonawca chodzil w czapeczce z pomponikiem wg mojego wzoru
    :-).
    Co do ceny zakupu materialow. Wydaje mi sie, ze mozna sie zgodzic na cene
    rynkowa + 2-4 procent. Tyle jestem gotowy dac. Oczywiscie pozostaje
    ustalenie ceny rynkowej. Ale to juz kwestia techniczna. jak wykonawca ma
    upusty to b.dobrze. ja mu tego nie żałuję.