    From: "Ktos" <k...@n...net>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Koszty utrzymania domu ?
    Date: Mon, 28 Dec 2009 10:19:31 +0100

    Jako były 'blokers' mam możliwość porównania kosztów/opłat w przypadku domu.
    Poprzednio: mieszkanie około 55m2, teraz domek ~150m2 użytkowej (około 180
    m2 całkowitej) z garażem.

    -ogrzewanie: gaz miejski: w zimie rachunki ~500pln (średnio,w okresie
    październik-marzec, najwyższe to po około 700 pln, najniższe w tym okresie
    to 300pln)
    Ale jako blokers jestem ciepłolubny: utrzymuję wszędzie 23 stopnie, również
    nocą.
    Poza okresem grzewczym: 300 pln na 3 miesiące (CWU + kuchenka gazowa)
    -podatek za działkę/dom: 300 pln na rok
    -elektryczność: 140 pln na miesiąc
    -wywóź śmieci : 60 pln na miesiąc (wrrrrrr!)
    -woda/ścieki: 50 pln na miesiąc (latem więcej za samą wodę-podlicznik na
    wodę do podlewania)
    -internet:neostrada, 60 pln/miesiąc
    -tv-sat: ~40 pln/miesiąc

    W stosunku do mieszkania w bloku, na pewno drożej płacę za:
    -ogrzewanie, ale nie jest to jakaś 'przepaść' - w bloku płaciłem po 300 pln
    w sezonie grzewczym i około 150 pln poza sezonem, więc ogrzewanie
    domu gazem nie wychodzi aż tak bardzo drogo! (nie używam kominka, jestem na
    to za leniwy :-)

    -energia el. : około 2* drożej niż w bloku. Pewnie dlatego, że więcej
    telewizorów, tunerów sat, oświetlenia,etc.

    -woda i ścieki (mam kanalizację): na rozsądnym poziomie, najwięcej latem na
    podlewanie roślin.

    -wywóz śmieci: to jest największa 'granda' , nóż się otwiera. W bloku to
    były jakieś grosze (~8 pln na osobę) i duuuuży śmietnik.
    Teraz płacę 60 pln na miesiąc za mały 120l pojemnik. Jak zostaje większy
    karton np. po meblach lub inne 'gabaryty' to muszę z ciężkim sercem
    podrzucać je do jakiegoś śmietnika na osiedlu (pewnie zyskując uznanie
    mieszkańców) :-( Ale nie mam innej możliwości.

    -internet, tv, etc. : na pewno trochę drożej,niż na osiedlu: brak taniej
    osiedlowej sieci kablowej lub internetu.