    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Koszty wykonania podjazdu/podwórka.
    Date: Tue, 21 May 2013 11:44:50 +0200

    Użytkownik "ptoki" napisał w wiadomości grup
    g2000vbr.googlegroups.com...

    > Na górnym śląsku.
    > Aktualnie jakies podwórko jest (ma dobre 50 lat więc albo do
    > rozebrania albo do wykorzystania jako podstawa) i jest plan jego
    > renowacji lub wykonania na nowo.
    > Jakieś 100-150m2.
    > Z jakimi orientacyjnymi kosztami sie liczyć?
    > W planie jest położenie granitu lub wapienia.

    W formie drobnego klińca, czy może kostek lub płytek?

    > Może ktos podrzucić orientacyjną wyceną na podstawie swoich
    > doświadczeń?

    2010, Gliwice - Rozebranie starego podjazdu betonowego (skucie i
    wywiezienie), podbudowa 20cm tłucznia + 10 cm klińca. Na to piasek i 8cm
    kostka betonowa. Do tego krawężniki robota + materiał 50zł / m2 z materiałem
    bez faktury. Z tym że robota prosta - prostokąt o szerokości 4m i długości
    ok. 20m więc nie trzeba nic docinać.

    2012, wiocha pod Gliwicami - Samo ułożenie bruku granitowego na przygotowane
    podłoże 30zł / m2 bez faktury i gwarancji. 50zł z fakturą i gwarancją.

    2011, wiocha pod Zabrzem - Ściągnięcie humusu i wykorytowanie na ok. 50cm,
    na to 30cm tłucznia + 10cm klińca, piasek i 8cm kostka betonowa. Do tego
    krawężniki z jednej strony i półokrągłe korytko z drugiej. niecałe 90zł / m2
    z materiałem bez faktury. Prostokąt 4m szerokości, ale złamany w połowie
    więc było trochę docinania.

    Z faktura i gwarancją jest gorzej:

    Dwa lata temu szukałem firmy która wykona i da 3 letnią gwarancję (wymóg
    zarządu dróg) na wjazd ok. 30m2 z kostek betonowych. Większość małych firm
    na hasło umowa i gwarancja mówiła mi do widzenia, natomiast duże nie chciały
    przyjeżdżać do takiej małej roboty. Koniec końców najtańsza oferta jaką
    dostałem opiewała na ponad 6 tysięcy (czyli 200zł / m2).

    Pozdrawiam
    Ergie