  • Data: 2024-09-10 15:17:33
    Temat: Re: Krzew-drzewo
    Od: Trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    > Moje doświadczenia ogranicza się do tego, że nabyłem kilkucentymetrową
    > sadzonkę, wsadziłem w ziemię i widzę, że rośnie. :) Tzn. nie - wróć.
    > Sadzonka w ogóle nie urosła, tylko wypuściła pędy obok (korzeniami) i
    > to te pędu urosły.
    >
    > Nie przycinam, nie podlewam, generalnie nic nie zrobiłem poza
    > wsadzeniem w ziemię i jednorazowym wylaniem wiadra wody. Żyje. Owce go
    > okresowo obgryzują z dolnych liści, które odrastają w następnym
    > sezonie. Nie traci liści na zimę. Tzn. trochę traci, może z 1/3, w
    > każdym razie zimą nie jest goły.

    A pamiętasz może jaki to gatunek? Bylem w dwu szkółkach zorientować jak
    się rzeczy mają. W jednej proponowali pośrednictwo w zakupie, w drugim
    mieli na miejscu. Ani w jednym ani w w drugim nie można uzyskać
    szczegółowych informacji, np jakiej można oczekiwać rozpiętości korony..
    A to warunek podstawowy zwłaszcza że sadzonka jest wręcz absurdalnie
    droga, za roślinkę w doniczce wysokości jakieś 40cm winszują sobie
    250zł. Jest to "bambus drzewiasty" odmiany Filostachys Bisseta, i
    teoretycznie tylko taki by się mógł sprawdzić w tym miejscu.  Podobno
    rośnie szybko, do 10metrów, nie gubi liści na zimę, można przycinać,
    odporny na mróz itd, jedyna niewiadoma to wspominana rozpiętość korony.,

    > Mam taką, posadziłem 5 albo 6 lat temu. Ma ok. 3m, rośnie nad
    > strumykiem. Ale to absolutnie niczego nie zakrywa. W tym wieku to
    > wygląda bardziej jak 3 metrowa tyczka z paroma liśćmi. Pewnie jak
    > będzie miała te 10-15 lat to będzie lepiej się prezentować.
    >
    > Mateusz

    Dziwne, ale faktycznie może to standardowe zachowanie młodych drzewek i
    dopiero starsze szybciej przyrastają.. A może miałeś do czynienia z
    wierzbą mandżurską?  W jednej z tych odwiedzionych szkółek właśnie taka
    mi polecali..