    From: Katarzyna Tkaczyk <k...@p...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Krzewy zimozielone do 5m wys.
    Date: Thu, 04 Feb 2010 14:19:25 +0100

    Witold Jakubowski pisze:

    > Tutaj pozwole się nie zgodzić, bo np taka wierzba mandżurska rośnie sobie w
    > naszych warunkach dość szybko, a 5 m nieprzekracza.

    Pisałam o iglakach, bo o nie pytałeś. Z liściastymi jest trochę inaczej.

    > I możebym nawet posadził, ale nie jest na tyle gęsta bez liści, żeby
    > spełniała porządaną rolę.
    > Nie wiem jak z iglastymi sprawa wygląda, więc staram się zasięgnąc opini.

    Wybór należy do Ciebie, ja bym posadziła rządek, czy ile tam potrzeba,
    cyprysików nutkajskich 'Pendula'. Dla mnie świerki są tak samo oklepane
    jak tuje, na dodatek nasz pospolity łysieje od dołu. Ta odmiana rośnie
    dość szybko, ale jest dość wąska, szczególnie u góry, więc długo nie
    będzie przeszkadzać, a widok bajeczny i oryginalny.
    Tu go widać, dość słabo, ale jednak... to ten iglaczek na samym środku

    http://4.bp.blogspot.com/_eOaoHVDHjN4/SN0kZbw_BzI/AA
    AAAAAABAc/Hp-oleP62EQ/s1600-h/widok+10.jpg

    A tu kolejny oryginalny iglaczek, wolniej rosnący niestety, cyprysik
    japoński 'Aurea'
    http://1.bp.blogspot.com/_eOaoHVDHjN4/SN0hirlDHSI/AA
    AAAAAAA_k/T6vAphKsGyU/s1600-h/widok+2.jpg

    Pozdrawiam
    Kaśka