    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ksawery u Was też dmucha?
    Date: Sat, 7 Dec 2013 00:59:29 +0100

    news:7a016e82-67c5-48a2-9c33-93a0318b75d4@googlegrou
    ps.com...

    Dzisiaj przez przeszło 8 godzin nie miałem prądu i kolejny raz
    zatryumfowały najbardziej prymitywne rozwiązania.
    Ten tekst kieruję w szczególności do Marka Dyjora.
    Tak jak pisałem wcześniej, mój kocioł na ekogroszek posiada dodatkową
    komorę do spalania drewna, która dzisiaj spisała się świetnie.
    Instalacja w pełnej grawitacji, przy grzejnikach zawory termostatyczne o
    zwiększonym przepływie do systemów grawitacyjnych firmy Herz.
    Wystarczyło tylko rozpalić w kotle, bez elektroniki, bez pomp CO i bez
    problemów miałem ciepłe grzejniki oraz ciepłą wodę CWU.
    Fakt, że trochę dałem ciała, bo nie miałem przygotowanego drewna na taką
    ewentualność, gdyż całe drewno wypaliłem w starym kotle, ponieważ
    musiałem opróżnić całą kotłownię, aby móc swobodnie manewrować
    paleciakiem z dwoma kotłami oraz paletami załadowanymi ekogroszkiem. Ale
    podjechałem do najbliższego tartaku i zamówiłem na szybko, chyba sporo
    przepłacając dwa kubiki drewna opałowego pocięte w 50cm kawałki, które
    już po godzinie od chwili zamówienia przywieziono mi i wykiprowano
    wprost do piwnicy. Niestety większość tego drewna była jeszcze mokra,
    ale jak już rozpaliłem to bez większych problemów się spalało także to
    mokre.
    Mój kocioł na ekogroszek wyposażony jest w sterownik internetowy, który
    można obsługiwać z dowolnego komputera lub telefonu komórkowego. Ale
    instalacja wraz z dodatkowym paleniskiem umożliwiają palenie bez użycia
    tej całej elektroniki.
    W przypadku kotła na ekogroszek, UPS na niewiele by się zdał, gdyż
    silnik ślimaka i wentylator potrzebują na tyle dużo energii, że po
    godzinie czy dwóch UPS by się wyłączył.
    Agregat prądotwórczy?
    Z ciakowości pojechałem do Castoramy i Praktikera aby obejrzeć agregaty
    prądotwórcze, ponieważ na jutro planowana jest u nas impreza to
    pomyślałem sobie, że kupię właśnie po to, żeby można było tą imprezę
    zrobić, nawet jeżeli nadal nie będzie prądu. Z danych technicznych
    agregatów, które obejrzałem, wyczytałem jakie zużycie paliwa mają te
    agregaty. Okazało się, że gdybym kupił taki agregat tylko po to, żeby
    mógł u mnie pracować kocioł na ekogroszek to musiałbym podczas
    dzisiejszej awarii spalić ok. 15-20 litrów benzyny za ok. 80-110zł., a
    to tylko raptem 8 godzin nie było prądu. Ile bym spalił, gdyby się
    okazało, że prądu nie ma przez kilka dni?
    W porównaniu do agregatu kupiłem 2 kubiki drewna za 350zł (wraz z
    transportem), które spokojnie może mi starczyć na ok. 2 tygodnie
    ogrzewania CO + CWU.
    Tak więc jak widać, trzeba być bardzo rozrzutnym, żeby inwestować w
    agregaty tylko po to, żeby zasilić kocioł CO.
    Oczywiście jak ktoś posiada kocioł, który nie jest w stanie się obejść
    bez prądu to ludzie muszą bulić lub marznąć, tak jak jedna z sąsiadek,
    która przy mnie wpadła do sklepu z czajnikiem prosząc, aby właścicielka
    sklepu zagrzała jej na piecyku węglowym wody, bo nie ma nawet jak zrobić
    dzieciakowi herbaty. Bezmyślność ludzi jest wręcz powalająca. Sąsiadka
    ta nie dość, że posiada kocioł gazowy, którym ogrzewa CO i CWU to
    jeszcze zamiast kuchni gazowej lub gazowo-elektrycznej, zafundowała
    sobie kuchnię w pełni elektryczną :)
    Jeden z UPS-ów wykorzystałem, do podłączenia lampki biurkowej ze
    świetlówką o mocy 9W, która zapewniała wystarczające światło, aby można
    było przygotować obiad, a następnie posprzątać cały dom, a konkretnie
    pozmywać podłogi.