    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ksawery u Was też dmucha?
    Date: Sat, 7 Dec 2013 11:57:15 +0100

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w
    wiadomości news:l7uook$ibt$1@node2.news.atman.pl...

    > Mam wrażenie, że oparłeś się na danych dotyczących zużycia paliwa przy
    > maksymalnym dopuszczalnym ciągłym obciążeniu.

    Nie.
    Na agregacie i w dokumentacji była informacja o żużyciu benzyny. Agregat
    z tego co teraz pamiętam o mocy 3,2kW.
    Zbiornik o pojemności 25 litrów.
    Informacja była podana jako czas nieprzerwanej pracy agregatu w
    odniesieniu do pełnego baku:
    - przy pełnym obciążeniu 8 godzin
    - bez obciążenia 13 godzin

    Jak więc widzisz w przypadku tego agregatu, przy pełnym obciążeniu w
    przeciągu 8 godzin spaliłbym 25 litrów, a bez obciążenia 15 litrów
    benzyny. Ponieważ nie znam charakterystyki agregatu to nie jestem w
    stanie przeliczyć dokładnie zapotrzebowania energetycznego i wyliczyć
    dokładnie zużycia. Podałem więc wartość 15 litrów jako ta bez obciążenia
    agregatu oraz szacunkowo 20 litrów jako z obciążeniem, szacując, że
    zużycie bedzie gdzieś pomiędzy 15, a 20 litrów.
    Oczywiście w takich systuacjach nie trzeba uruchamiać całego oświetlenia
    domu i wszystkich urządzeń.
    Teoretycznie można by było kupić agregat o mocy poniżej 1kW, który
    prawdopodobnie ma niższe zużycie paliwa.
    Tyle, że nie znalazłem w obydwu marketach agregatu z funkcją AVR
    (stabilizacją napięcia) o mniejszej mocy jak ok. 3kW.
    Ponadto trzeba też wziąć pod uwagę, że taki agregat będzie musiał
    zasilić silniki (silnik ślimaka i dmuchawy). Silniki w chwili startu
    pobierają w impulsie dużo większą moc. Przykładowo silnik o mocy 200W
    może w chwili rozruchu pobrać nawet ponad 1kW, co spowoduje w przypadku
    małego agregatu bez AVR chwilowy, duży spadek napięcia. To zaś z kolei
    może powodować restarty sterownika kotła.
    Poza tym jeżeli miałbym agregat to z pewnością chciałbym także uruchomić
    oświetlenie w domu. Tu mam także halogeny sterowane czujkami PIR, czyli
    na pracę kotła + oświetlenie potrzebuję minimum 1,5kW mocy agregatu.
    Jak więc widzisz raczej nie da się tu za bardzo zaoszczędzić.