    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ksawery u Was też dmucha?
    Date: Wed, 18 Dec 2013 14:08:57 +0100
    <l8q4v4$igd$1@usenet.news.interia.pl>
    <8...@g...com>
    <52b0c82d$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <l8rsi1$ail$1@usenet.news.interia.pl>
    <6...@g...com>
    <l8rvn3$hhh$1@usenet.news.interia.pl>
    <d...@g...com>
    <l8s1s1$m16$1@usenet.news.interia.pl>
    <8...@g...com>

    W dniu 2013-12-18 13:22, Adam pisze:

    > Nie - tyle ze smartfony to stosunkowo nowosc, a laptopy istnieja od dawna:)
    > Poczekaj te 5 lat o ktorych pisalem (a przypuszczalnie nawet duzo krocej)
    > - moc sie wyrowna :)

    Kto wie, kto wie, ale ciagle zostanie ten gowniany sposob obslugi. A jak
    poziom sie wyrowna to i laptopy nie beda wymagaly chlodzenia.

    > BTW. Co do grzania sie - przypuszczam tez ze sporo pomaga tu system - taki
    > android czy ios maja wiecej featuresow zwiazanych z ograniczaniem poboru
    > energii i zarzadzaniem aplikacjami niz normalny windows (nie wiem jak w
    > 8-mce - nie uzywam). Zreszta same aplikacje sa tworzone zupelnie inaczej
    > i nie dzialaja wszystkie naraz w tle tak jak w normalnym systemie
    > "stacjonarnym".

    Tez tak mysle.

    > Ale co ma klawiatura z tym wspolnego - jezeli radiator w laptopie
    > wyglada tak:
    >
    > http://img24.imageshack.us/img24/2570/e5it.jpg

    Bo ta klawiatura to jakby jedyny radiator telefonu. :-)

    > To co on ma z klawiatura wspolnego? ;) Teraz popatrz co sie stanie jak
    > zatkasz brzuchem dolot powietrza do wentylatora, ktory chlodzi ten radiator
    > (a dolot to zwykle koleczko srednicy 3-4cm z malymi dziurkami).
    > Zagrzeje sie, czy nie? I nie ma znaczenia czy laptop ma 10' czy 17' skoro
    > radiatorek jest tam taki sam i tylko on odprowadza cieplo z CPU/GPU/chipsetow.

    No przestan. Radiatory nie sa takie same w laptopach, a wielkosc ekranu
    nie powoduje wiekszego grzania sie tylko wydajnosc sprzetu. Wyzej
    doszlismy do tego, ze nie mozna na dzien dzisiejszy porownac ich
    wydajnosci. Slowem problemem nie jest ich chlodzenie tylko
    nieporownywalnie wieksza wydajnosc laptopow.
    Rozwiazaniem chlodzenia dla takich ludzi jak Ty i wygody dla takich
    ludzi jak ja moze byc cos takiego:
    http://allegro.pl/tablet-asus-vivotab-smart-me400c-o
    ffice-2013-i3778218730.html
    no ale sorry cena i parametry to jakas kpina. Chyba nie chcesz tego
    porownac do np i5 13,3" w podobnej cenie? Co z tego, ze pewnie sie nie
    grzeje jak sama obsluga windowsa 8 juz bedzie problemem?

    > Kazdy ma inne potrzeby i gusta - Tobie niewygodnie, mi wygodnie.
    > Szybciej kliknac mi paluchem w przycisk ktory znajduje sie po
    > drugiej stronie ekranu niz Tobie przejechac tam touchpadem i kliknac.
    > I zeby nie bylo - uzywam touchpada i laptopa codziennie po pare godzin
    > wiec naprawde wiem jak to jest :-)

    Pisales, ze wygodniej dla nadgarstkow jest obslugiwanie
    telefonu/tabletu. Nie wiem jak to mozliwe skoro czesc wysilku to
    utrzymywanie reka tego czegos w pozycji umozliwiajacej obsluge. Laptop
    po prostu lezy, a do obslugi masz obie rece.

    > Ale ja Ci przeciez nie bede udowadnial - testowales, nie pasuje Ci - ok,
    > trudno. Jednak wiekszosci ludzi (co udowadniaja wszelkie mozliwe statystyki)
    > coraz czesciej uzywa smartfona/tableta. Tak jak pisalem - pogadamy za 5 lat,
    > zobaczymy jaki bedzie rynek urzadzen, do czego beda dostosowane systemy
    > operacyjne i aplikacje - ja stawiam, ze to bedzie dotyk i mobilnosc :)

    I wyobrazasz sobie np. pisanie programow na dotyku i mobilnosci, czy
    zajmowanie sie grafika? Jasne, ze tego malopotrzebnego szajsu bedzie
    przybywac, bo ludzie lubia gadzety. Podobnie jak w samochodach przybywa
    coraz wiekszych ekranow, ale chyba nie po to zeby skupiac sie na
    jezdzie, czy przestawieniu klimy? Tak to jest na dzis, ze wszystko musi
    sie swiecic i miec sweet design, pozostawiajac jakosci wykonania wiele
    do zyczenia. Dla firm to super interes. Co pol roku nowy model
    wszystkiego i jeszcze bardziej swiecacego. Uzytkowo to bez sensu, bo
    malo kto potrzebuje wielkiej mocy obliczeniowej zeby radzic sobie z
    reklamami flash. Ten rynek to wielki interes i nic dziwnego, ze sie sam
    napedza od harware po software.

    Pozdro.. TK