  • Data: 2010-07-07 16:21:43
    Temat: Re: Kupic uzywany czy budowac?
    Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kris pisze:

    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Cała instalacja elektryczna w domu kosztowała mnie grubo ponizej 5000zł.
    > 5000zł to wyszlo moze jak doliczyc instalacje alarmową.
    > Nigdy nie bawiłem sie w liczzenie tzw punktów ale 150-200 to jakis
    > kosmos mi sie wydaje. Policzyłem na szybkko u siebie gniazdka i
    > przełaczniki, i zrodla swiatła i wyszlo grubo ponizej 100szt

    To jakoś mało. W samym salonie mam 10 oświetleń z oddzielnymi
    włącznikami. Do tego ponad 10 gniazdek. Trochę mało, zwłaszcza biorąc
    pod uwagę, że gniazdka podwójne są brzydkie. Samych obwodów wychodzi
    2xliczba pomieszczeń + 3fazy do kuchni + dodatkowe obwody kuchenne. A
    skrętkę masz położoną (to ważne zwłaszcza w kontekście HDbaseT, bo można
    zrezygnować w przyszłości z HDMI).

    Ale oczywiście - obniżone wymagania zmniejszają koszty.

    M.