  • Data: 2012-09-25 10:32:17
    Temat: Re: Kupiłem se "żarówki" diodowe
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.09.2012 10:18, 4CX250 pisze:

    > Rosjanie takie wynalazki produkowali na potęgę. Np. kupiłem w 92 roku
    > stację lutowniczą na 36V zakończoną wtyczką sieciową.

    Bingo, to był radziecki wynalazek.

    > Oficjalnie w sklepach w Polsce nie mógł nikt czegoś takiego sprzedać,
    > chyba że zastosowano inną wtyczkę. Często jednak mozna to było kupić od
    > rosjan na targu z przemytu. Ale skąd ty mogłeś wtedy wiedzież że Mama
    > lampki kupiła u ruskich?

    Cóż, nie wiedziałem i nie przeczytałem instrukcji obsługi. Ale miałem
    wtedy 7 lat. Ty i twój koleś mają z tym problem do tej pory.

    > Ja pierdzielę. Ława wymyślił stabilizacjię pradu za pomocą rezystora?
    > Ty się naprawdę naucz zanim następne farmazony napiszesz.

    Może zapoznaj się z prawem Ohma, ignorancie?

    Pewnie, że rezystor podłączony szeregowo to prymitywne i ograniczone
    rozwiązanie, w sumie bardziej ogranicznik niż stabilizator. Ale przy w
    miarę pewnym źródle napięciowym zadanie spełnia. Poznasz prawo Ohma to
    *może* zrozumiesz jak.

    Pamiętaj, że napięcie przewodzenia LEDa zależy od temperatury otoczenia.

    > Na plocie ktoś napisał dupa. Ława wbił sobie drzazgę do języka.

    I po raz kolejny dobitnie udowadniasz, jaki z ciebie niedorosły szczyl...