    From: szwagier <k...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kupno Państwowej działki
    Date: Fri, 13 Feb 2009 23:15:01 +0100

    TomiLee pisze:
    > Witam
    > Jest sobie przedszkole, a za nim podwórko o wym. ok. 30x30m. Teren ten
    > przedzielony jest płotem (siatką) na 2 części- 3/4 przeznaczone dla dzieci
    > oraz 1/4 od lat niezagospodarowana, zarośnięta trawą, a co najważniejsze-
    > granicząca z moją działką. Chciałbym kupić ten kawałek ziemi, niestety nie
    > jest na sprzedaż. Czy można w jakiś sposób wpłynąć na sprzedaż państwowego
    > terenu? Jeśli tak, to jak Państwo wycenia taką ziemię i jakie sa zasady
    > kupna?
    >
    > Pozdrawiam

    Po pierwsze zorientuj sie kto jest wlascicielem. Jako sasiad masz prawo
    to wiedziec wiec nie odbijesz sie na "brak interesu prawnego" i "ochrone
    danych osobowych" ktorymi zaslanaiaja sie urzednicy odmawiajac prawa do
    uzyskania wypisow z ewidencji gruntow.
    Po drugie - czy kawalek ktory Cie interesuje stanowi oddzielna dzialke
    czy tez cala nieruchomosci przedszkola jest jedna dzialka (plot o niczm
    nie swiadczy)

    Kto prowadzi ewidencje - trudno powiedziec, na pewno Osrodek Geodezji i
    Kartografii (miejski, gminny,powiatowy), Powiatowa Skladnica Map ale
    diabli wiedza jak sie to nazywa na danym terenie. Mozesz uzyskac
    informacje ustna albo uzyskac wypis/wyrys z ewidencji gruntow, co jest o
    tyle wazne ze dostajesz aktualna informacje lacznie z numerami dzialek,
    powierzchnia, przeznaczeniem itp.

    W miedzyczasie musisz sie zorientowac czy po pierwsze teren jest objety
    planem zagospdoarowania i jakie ewentualnie warunki sa okreslone w
    planie dla tej nieruchomosci - istotne o tyle, ze w planie moga byc
    okreslone minimalne powierzchnie dzialek - co moze uniemozliwic podzial.
    Jesli nie ma planu to masz duuuzo czasu, bo najpierw musza zostac
    ustalone warunki zabudowy.

    Czyli majac w reku wypis z ewidencji idziesz do wlasciwego urzedu,
    spotykasz sie najpierw z szefem (wojtem, burmistrzem, przydentem itak
    dalej) zeby przekonac go ze bez tego kawalka terenu nie mozesz zyc.

    Mozesz pominac ten etap ale moje doswiadczenie mowi ze lepiej nie
    zaskakiwac Wladcow takimi wnioskami...Poza tym mozesz sie dowiedziec ze
    w przyszlosci cos planuja pobudowac na tym terenie, np. powiekszyc
    przedszkole i wtedy spokojnie wracasz do domu, parzysz herbate i
    podziwiasz zielen za oknem przez najblizszych 20 lat...

    szwagier