  • 1. Data: 2009-02-13 18:52:19
    Temat: Kupno Państwowej działki
    Od: "TomiLee" <t...@w...pl>

    Witam
    Jest sobie przedszkole, a za nim podwórko o wym. ok. 30x30m. Teren ten
    przedzielony jest płotem (siatką) na 2 części- 3/4 przeznaczone dla dzieci
    oraz 1/4 od lat niezagospodarowana, zarośnięta trawą, a co najważniejsze-
    granicząca z moją działką. Chciałbym kupić ten kawałek ziemi, niestety nie
    jest na sprzedaż. Czy można w jakiś sposób wpłynąć na sprzedaż państwowego
    terenu? Jeśli tak, to jak Państwo wycenia taką ziemię i jakie sa zasady
    kupna?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-02-13 19:37:18
    Temat: Re: Kupno Państwowej działki
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomiLee" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > terenu? Jeśli tak, to jak Państwo wycenia taką ziemię i jakie sa zasady

    Po pierwsze to skąd wiesz do kogo nalezy ta działka? Moze to być gmina,
    skarb państwa czy też teren o nieuregulowanym stanie prawnym.
    Wpłynąć nie mozesz, możesz ewentualnie złożyć ofertę kupna. Państwo działki
    nie wycenia, bo wyceniać mogą tylko rzeczoznawcy i to oni ją wycenią. A
    ewentualna sprzedaż nastąpi pewnie w drodze przetargu.

  • 3. Data: 2009-02-13 21:40:11
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    TomiLee pisze:
> [...]
    > terenu? Jeśli tak, to jak Państwo wycenia taką ziemię i jakie sa zasady

    Wplynac mozesz, ale jest pewne ryzyko kontaktu z instytucja o nazwie CBA
    ew ABW ;o)
    Jak gmina lub wojewoda wystawi dzialke na sprzedaz to raczej przetarg,
    chyba, ze punkt pierwszy.

    BR
    Igus'

  • 4. Data: 2009-02-13 22:01:13
    Od: szwagier <k...@p...fm>

> [...]
    > działki nie wycenia, bo wyceniać mogą tylko rzeczoznawcy i to oni ją
    > wycenią. A ewentualna sprzedaż nastąpi pewnie w drodze przetargu.

    Niekoniecznie, jezeli z nieruchomoscia nie sasiaduja inni wlasciciele to
    moze zostac sprzedana bez przetargu na tzw polepszenie warunkow
    gospodarowania.

    A co do pozostalych warunkow to przypuszczam ze okreslenie "Panstwo"
    zostalo uzyte w sensie potocznym, niestety wiekszosc osob nie rozroznia
    administracji samorzadowej od panstwowej :/

    Ale jesli czesc nieruchomosci o ktora chodzi nie stanowi oddzielnej
    dzialki to kiepsko widze szanse na wywolanie checi sprzedazy.

    szwagier

  • 5. Data: 2009-02-13 22:15:01
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    TomiLee pisze:
> [...]
    > terenu? Jeśli tak, to jak Państwo wycenia taką ziemię i jakie sa zasady

    Po pierwsze zorientuj sie kto jest wlascicielem. Jako sasiad masz prawo
    to wiedziec wiec nie odbijesz sie na "brak interesu prawnego" i "ochrone
    danych osobowych" ktorymi zaslanaiaja sie urzednicy odmawiajac prawa do
    uzyskania wypisow z ewidencji gruntow.
    Po drugie - czy kawalek ktory Cie interesuje stanowi oddzielna dzialke
    czy tez cala nieruchomosci przedszkola jest jedna dzialka (plot o niczm
    nie swiadczy)

    Kto prowadzi ewidencje - trudno powiedziec, na pewno Osrodek Geodezji i
    Kartografii (miejski, gminny,powiatowy), Powiatowa Skladnica Map ale
    diabli wiedza jak sie to nazywa na danym terenie. Mozesz uzyskac
    informacje ustna albo uzyskac wypis/wyrys z ewidencji gruntow, co jest o
    tyle wazne ze dostajesz aktualna informacje lacznie z numerami dzialek,
    powierzchnia, przeznaczeniem itp.

    W miedzyczasie musisz sie zorientowac czy po pierwsze teren jest objety
    planem zagospdoarowania i jakie ewentualnie warunki sa okreslone w
    planie dla tej nieruchomosci - istotne o tyle, ze w planie moga byc
    okreslone minimalne powierzchnie dzialek - co moze uniemozliwic podzial.
    Jesli nie ma planu to masz duuuzo czasu, bo najpierw musza zostac
    ustalone warunki zabudowy.

    Czyli majac w reku wypis z ewidencji idziesz do wlasciwego urzedu,
    spotykasz sie najpierw z szefem (wojtem, burmistrzem, przydentem itak
    dalej) zeby przekonac go ze bez tego kawalka terenu nie mozesz zyc.

    Mozesz pominac ten etap ale moje doswiadczenie mowi ze lepiej nie
    zaskakiwac Wladcow takimi wnioskami...Poza tym mozesz sie dowiedziec ze
    w przyszlosci cos planuja pobudowac na tym terenie, np. powiekszyc
    przedszkole i wtedy spokojnie wracasz do domu, parzysz herbate i
    podziwiasz zielen za oknem przez najblizszych 20 lat...

    szwagier

  • 6. Data: 2009-02-14 08:45:04
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Niekoniecznie, jezeli z nieruchomoscia nie sasiaduja inni wlasciciele to
    > moze zostac sprzedana bez przetargu na tzw polepszenie warunkow
    > gospodarowania.

    To raczej nie chodzi o sąsiedztwo tylko o spełnienie wymogów działki
    budowlanej, bo niby jak chcesz dołączyć do sąsiedniej działki skoro nie ma
    sąsiednich działek z innymi właścicielami? :-)
    Ja tam obstawiam na nieuregulowany stan prawny działki.

  • 7. Data: 2009-02-14 09:41:50
    Od: "TomiLee" <t...@w...pl>

    Użytkownik "szwagier" <k...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Ale jesli czesc nieruchomosci o ktora chodzi nie stanowi oddzielnej
    > dzialki to kiepsko widze szanse na wywolanie checi sprzedazy.

    Myślałem w inny sposób. Skoro kawałek graniczący ze mną jest zaniedbany,
    ogrodzenie od strony ulicy jest całkowicie zniszczone, ogrodzenie pomiędzy
    nami zaczyna się sypać, a przedszkole nie stać na naprawy- zrobie im
    przysługę wykupując ten teren :-)
    W n/w postach podaliście instytucje, do których należy się zgłosić po
    informacje, za co bardzo dziękuję.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-02-14 12:44:39
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > przysługę wykupując ten teren :-)
    > W n/w postach podaliście instytucje, do których należy się zgłosić po

    O naiwny. czy samorządowe czy tez państwowe, najlepiej żeby marniała ale
    prywatnemu nie sprzedamy. Kilka razy przymierzałem sie do zakupu
    samorządowych nieruchomości lub wydzierżawienia i wiem że burakami sie nie
    dogadasz. Musi zapaśc uchwała rady gminy. A spróbuj przekonać buraków, że Ty
    bedziesz lepszym gospodarzem. Z reguły chetnych jest kilku, często
    blokujacych się w radzie, poza tym zwykła polska zawiść- ja nie mam to i on
    nie bedzie miał.
    Oczywiscie wszystko wyglada inaczej jak masz wujka wójta/burmistrza albo
    proboszcza. Ewentualnie połowa radnych chodzi na Twoim pasku.

  • 9. Data: 2009-02-14 13:00:45
    Temat: Re: Kupno Panstwowej dzia?ki
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 14-02-2009 o 13:44:39 Piotr Maksymowicz <p...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Oczywiscie wszystko wyglada inaczej jak masz wujka wójta/burmistrza albo
    > proboszcza. Ewentualnie połowa radnych chodzi na Twoim pasku.

    To nie "Plebania" z TVP ;)

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 10. Data: 2009-02-14 16:51:41
    Temat: Re: Kupno Panstwowej dzia3ki
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To nie "Plebania" z TVP ;)

    To jakis film? Nie ogladam i za bardzo nie wiem o co chodzi. Ale po tytule
    mozna sie domyślać.

    natomiast ja pisałem o realu.