  • Data: 2010-01-07 13:26:15
    Temat: Re: Kupno zadluzonego domu - jak to zrobic?
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WRonX" <w...@-...wronx.net> napisał w wiadomości
    news:hi4b2d$u2$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Witam wszystkich.
    >
    > Mam maly problem, moze ktos stad bedzie wiedzial, jak mi pomoc. Upatrzylem
    > sobie dom, ktory jest na sprzedaz. Zalozmy, ze kosztuje on ok. 350 tys.
    [cut]

    Pierwsza sprawa - zadłużenie hipoteczne bankowe. Wpisana hipoteka nic nie
    mówi o rzeczywistym zadłużeniu, poniewaz jest to tylko maksymalna kwota
    dochodzenia roszczeń. Aby się dowiedzieć jakie jest rzeczywiste zadłużenie
    to kredytobiorca musi wziąć z banku zaświadczenie o aktualnym stanie
    zadłużenia.
    Druga sprawa - "przejęcie" kredytu - nie ma czegoś takiego. Ty zaciągasz
    kredyt na zakup nieruchomości, ale bank nie wypłaca całej kwoty
    sprzedającemu, tylko część środków idzie na spłatę zadłużenia hipotecznego,
    a co zostanie to ewentualnie do sprzedającego. Sprzedający nigdy nie zobaczy
    całej kwoty na oczy, nikt mu jej nie wypłaci.
    Trzecia sprawa - komornik. To jest najwięszy problem, bo za bardzo nie wiem
    czy komornik prowadzi egzekucję z tej nieruchomości, czy egzekucja dotyczy
    tej hipoteki czy też innego zobowiązania. Generalnie musisz być z nim w
    porozumieniu by nie zrobił psikusa w postaci złożenia wniosku o wpis np.
    ostrzeżenia o egzekucji na dzień wcześniej przez podpisaniem aktu
    notarialnego, a nawet tego samego dnia, bo liczy się kolejność wpływu
    wniosków do sądu.