    From: WRonX <w...@-...wronx.net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kupno zadluzonego domu - jak to zrobic?
    Date: Thu, 07 Jan 2010 15:49:30 +0100

    Boombastic pisze:

    > Druga sprawa - "przejęcie" kredytu - nie ma czegoś takiego. Ty zaciągasz
    > kredyt na zakup nieruchomości, ale bank nie wypłaca całej kwoty
    > sprzedającemu, tylko część środków idzie na spłatę zadłużenia
    > hipotecznego, a co zostanie to ewentualnie do sprzedającego. Sprzedający
    > nigdy nie zobaczy całej kwoty na oczy, nikt mu jej nie wypłaci.

    Jest to logiczne, ale czy to jest "standardowa" (w sensie "stosowana
    powszechnie przez banki") procedura? Bo ja uslyszalem chyba od jakiegos
    agenta, ze nieruchomosci zadluzonej na hipotece nie da sie kupic na
    kredyt hipoteczny i koniec, tylko gotowka.

    > Trzecia sprawa - komornik. To jest najwięszy problem, bo za bardzo nie
    > wiem czy komornik prowadzi egzekucję z tej nieruchomości, czy egzekucja
    > dotyczy tej hipoteki czy też innego zobowiązania. Generalnie musisz być
    > z nim w porozumieniu by nie zrobił psikusa w postaci złożenia wniosku o
    > wpis np. ostrzeżenia o egzekucji na dzień wcześniej przez podpisaniem
    > aktu notarialnego, a nawet tego samego dnia, bo liczy się kolejność
    > wpływu wniosków do sądu.

    Czyli generalnie zdaje sie na dobra wole komornika? Hmm...

    A co, jesliby nikt mi nie powiedzial o zadluzeniu? Hipoteke sprawdze, a
    przykladowy komornik? Bedzie wpisany do ksiag wieczystych?
    Jakie sa inne opcje "wejscia na mine"?

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]