    From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Link do instalacji solarnej on-line.
    Date: Fri, 1 Apr 2011 00:05:16 +0000 (UTC)

    Nie chce sie
    > wypowiadac na temat tej konkretnej instalacji. Nie mam o niej pojecia a jej
    > koszt wydaje sie przeszacowany.
    >
    > Pozdro.. TK

    Jest przeszacowany bo te solary, instalacje, rekuperatory GWC to typowa
    garażowa robota. Wolno robią, malo sprzedają to i cena jest wysoka. W
    telewizji są dwa programy. Jeden to " jak to jest zrobione" drugi " Polak
    potrafi". Jak na pierwszym pokazuja zmechanizowane i zautomatyzowane metody
    produkcji to miło popatrzeć. Na jednym pokazywali amerykańską fabrykę
    grzejnikow elektrycznych. Na oko z każdej lini co 30 sekund schodził gotowy
    grzejnik. Tak samo ze zmywarkami, mini traktorkami, bojlerami. Jak się patrzy
    na Polak potrafi to żal dupę ściska. Jest temat " nowy producent
    rekuperatorow. Z niego taki producent jak z koziej dupy trąba. Kupuje
    najtańsze wymienniki. Dorobil do nich skrzynkę z blachy. Ktoś mu wycina blachy
    na laserze i pewno zagina, potem wozi do lakierowania proszkowego. Elektronikę
    gdzieś zamawia. Producent kupuje materialy nie przetworzone. No chyba że
    czegoś nie może nijak zrobić. Ale to może być margines a nie prawie 100%.
    Producentem rekuperatorow jest firma Siwicki z Lodzi. Robią kompletny
    wymiennik przeciwpradowy od zera. Z tego co wiem to ma dużo lepsze parametry
    od innych i nie jest przesadnie drogi. Ale wygląda topornie. W zasadzie ten
    wymiennik po dołożeniu wentylatorów to kompletny rekuperator bez obudowy. Żeby
    było tanio to potrzebny jest krajowy producent co bęzdie robil solary masowo.
    Ale do tego potrzeby jest pomysł jak to zrobić. Bo trzeba polączyć w logiczną
    calość kilka rożnych technologii. W polsce przy rozsądnej cenie jest rynek na
    milion zestawow solarnych rocznie. Potrzeban by byla rownież pomoc państwa. I
    to niekoniecznie finansowa. Takiej pomocy nie będzie. Za dużo ludzi królika
    przyssało się do kopalni, gazowni, elektrocieplowni itp. Z czego by żyli jak
    by w przeciągu kilku lat zapotrzebowanie na nośniki spadlo bo ludzie by je
    sobie sami za male pieniądze robili. Te wszystkie rządowe wymysly związane z
    alternatywnymi metodami pozyskiwania energii to pieprzenie kotka za pomocą
    młotka. Są tylko po to żeby powstawały kolejne agencje zatrudniające za
    pieniądze podatnikow kolesi i ich rodziny.