  • Data: 2018-03-12 10:10:41
    Temat: Re: Lokal 47m2 - czym grzać?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 11 Mar 2018 23:21:26 +0100, Irokez

    > Tak patrzę na taki Lomo Economic, pobiera to 1,7kW oddając ciepła 5,3kW
    > Dobrze widzę?
    > http://gree.pl/Katalog-produktow,c,1,pid,599

    Dobrze, tylko to pewnie wartości dla 7sC w powietrzu (nie chce mi się
    szukać karty). Dlatego tak istotne jest obliczenie zapotrzebowania aby
    kupić odpowiedniej mocy jednostkę. Musisz kupić taką, aby przy -15
    spełniała maksymalne zapotrzebowanie pomieszczenia -- ale powtarzam, te
    obliczenia z kalkulatora są abstrakcyjnie wysokie, no i nie uwzględniają
    ocieplenia, które powinieneś dodać.

    > No ok, powiedzmy że tak jest, ale jak ma się do tego powiedzmy -17
    > stopni na zewnątrz przez parę dni jakie ostatnio mieliśmy i
    > odszraniania? Ile grzeje czasu do czasu odszraniania?

    Paradoksalnie najwięcej kłopotów powietrzne pompy mają w okolicach zera.
    Jak jest -17 to powietrze jest suche, więc się lamele mniej szronią. Tylko
    energii jest mniej, toteż spada moc cieplna urządzenia. Ale na takie okazje
    są grzałki. Przez parę dni nawet z COP=1 nie pójdziesz z torbami. Już nie
    wspomnę, że takie temperatury to w nocy są kiedy niekogo nie ma w lokalu i
    nie potrzeba wysoko podnosić temperatury.

    --
    Pozdor
    Myjk