  • Data: 2018-03-12 20:08:05
    Temat: Re: Lokal 47m2 - czym grzać?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > nie wiem który - taki miałem pierwszy link w googlu:
    >
    > http://decydent.pl/diesel-czy-benzyna/

    "diesel-czy-benzyna" to tak samo dobre rozważania jak "pompa-czy-gaz".
    Sprawności przemian cieplnych (silniki tłokowe, elektrobnie) są gdzieś
    w okolicach 1/3, a COP-y pomp ciepła koło 3. Czyli jak to mówią, jeden
    pies. I tak jak na forach samochodowych klekociarze będą się spierać
    z benzyniarzami kto lepszy, tak tu religijny gaziarz z błagoczestnym
    pompiarzem mogą wieść długie dysputy na wzniosłe tematy ochrony Matki
    Ziemi. Jeden będzie dowodził, że w pompie sprawność energetyczną ma
    4,13% wyższą, drugi mu odpowie, że za to "carbon footprint" większy.
    I takie rzeczy to nawet warto czasem poczytać, ale nie wyznania ludzi,
    którzy mogą tylko wierzyć, bo fizyka dla nich to tylko "taki przedmiot
    szkolny".

    --
    Jarek