  • Data: 2011-09-29 09:06:49
    Temat: Re: Łóżko w szafie
    Od: "Maciek." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "tall_30" <s...@g...com> napisał
    > I wymyśliłem że zrobie łóżko chowane w szafie (pionowo).

    A duże to łóżko? Ciężkie?
    Ja miałem kiedyś w swoim pokoju "makietę" kolejki elektrycznej na jednym
    dużym kawałku sklejki. Sklejka dość gruba, używana chyba w tamtych czasach
    przy wylewaniu stropów.
    Krótko mówiąc:
    - wspornik, dwie nogi przykręcone do podłogi, dwie do ściany,
    - do tego wspornika przykręcona płyta, i nie jestem pewewien ale chyba miała
    rozkładane podpórki (jak się opuszczało płytę, to te nóżki same się
    "otwierały" ale też nikt się na tej makiecie nie kładł na 8 godzin).
    - haczyk (albo 2) utrzymujący płytę równolegle do ściany kiedy była
    podniesiona no i po to aby nie spadła na łeb,
    Pytanie więc właściwie tylko o ciężar i osobę, która miałaby to codziennie
    opuszczać i podnosić. Samą konstrukcję można by pewnie jakoś obudować.
    Spodnią stronę łóżka można wykorzystać jakoś dekoracyjnie - plakaty idoli,
    etc. ;)

    Albo wspomniany już regał z chowanym materacem. Do tego też trochę siły
    potrzeba i nie wiem czy takie meble jeszcze są w ogóle projektowane, bo
    przecież nie buduje się już mieszkań o powierzchni całkowitej np. 16 m2.

    Właściwie to w przypadku jakiejś prostej konstrukcji, to należałoby mówić o
    materacu do spania a nie łóżku.
    A na pl.rec.dom nie mają żadnych pomysłów?

    --
    M.