    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 18 Sep 2012 11:09:20 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Malowanie i równanie ścian - kilka pytań
    From: jaceto <j...@p...fm>

    > Dzięki za rady - jutro posprawdzam
    > Sytuacja jest taka - tynki są tam wątpliwej jakości, w zależności od
    > miejsca raz lepiej raz gorzej(prawie się sypie), bo blok oddany zdaje
    > się w 1969 Z ściany przy oknie odpadł mi ładny kawał tynku, ale nie
    > zamierzam tego pogłębiać bo ściągnę wszystko - po nitce do kłębka.
    > Dlatego boję się za bardzo drapać do cna. Nie wiem jak ocenić
    > odporność tych powłok? Wchodzę ostro szpachelką - to dość łatwo mogę
    > odsłonić mały obszar prawie do samego tynku albo do ostatniej warstwy
    > farby; tak samo jak przejadę papierem 40 lub szczotą drucianną. Ale
> [...]

    Nie trzeba skrobać farby do cna, wystarczy, że zaczną się pojawiać
    ziarenka tynku.
    Jednak nie może pozostawać farba o wyraźnej grubości (dotyczy farby
    klejowej)
    Co do sypiącego się tynku, to właśnie dlatego daje się najpierw szary
    gips szpachlowy,
    który jest bardzo twardy i wzmacnia tynk.
    Dla oszczędności większe dziury i ubytki powyżej 3 mm grubości
    tynkiem gipsowym Knaufa MP75,
    który jest tani i wystarczający do takich prac (oczywiście jeszcze
    przed szarym gipsem).